2023 nyarának végén az eMAG Magyarország új székházba, a Wing Zrt. által fejlesztett Liberty irodaház déli szárnyába költözött a Könyves Kálmán körúton. A legnagyobb magyar e-kereskedő a 40 ezer négyzetméter alapterületű irodaház harmadik és negyedik emeletét, mintegy 3800 négyzetméternyi irodaterületet bérel. Ide tette át székhelyét a cégcsoport két másik brandje, a Sameday futárszolgálat és a felújított okostelefonok piactereként működő Rejoy.hu is.
Többkörös döntési folyamat végén az eMAG dolgozói választották ki online szavazással, hogy a vállalat hazai székhelyét a budapesti Rákóczi útról a Könyves Kálmán körúti Liberty irodaházba tegye át. Egy ekkora cégnek sosem egyszerű költöznie, viszont a vezetőség úgy ítélte meg, hogy új környezetre van szükség, amely felfrissülést hoz mind a vállalat, mind munkavállalói számára – már csak azért is, mert csaknem ötször annyi növény kerül az új iroda belsejébe, mint ahány az előzőben volt.
Fókuszszoba, hinta is segíti a hibrid munkarendben dolgozókat
Az irodaház harmadik és negyedik emeletén az egyes osztályokat open office, tehát nyitott terű irodákban helyezték el, ezzel is erősítve az “egy csapat, közös cél” életérzést. Emellett valamennyi felsővezető számára saját irodát alakítottak ki, az érzékeny adatokkal foglalkozó HR és jogi osztály munkavállalói szükségszerűen külön, zárható irodahelyiséget kaptak.
Az új iroda azért is fontos az eMAG számára, mert az új ötletek, a folyamatos fejlődés, illetve a dolgozók általános elégedettsége is nagy mértékben függ az őket körülvevő környezettől. A pandémiás időszakot követően az élet az eMAG-nál nem állt vissza a korábbi állapotra, általánossá vált a home office lehetősége, de igény mutatkozott arra is, hogy a munkavállalók személyesen is találkozhassanak egymással. Ezért a cég alkalmazottai úgynevezett hibrid munkavégzéssel, irodából és az otthonukból egyaránt dolgozhatnak, ami a közösségi élmény mellett a hatékonyságukat is javította. Ennek megfelelően az A+ kategóriás irodai tereken túl 12 tárgyaló, az online meetingeken való részvételt, vagy a különösen nagy koncentrációt igénylő feladatok elvégzését 14 fókuszszoba segíti. Emeletenként egy-egy teraszon is mód van a szünetek közös eltöltésére. A fejlesztés során számos olyan közös tereket is kialakítottak, amelyek az irodai környezetet színesítik, így például kanapékat, foteleket, hintákat, 3–4 fős asztalokat helyeztek el a kétszintes eMAG-központban, ahol szintenként egy-egy kantin, és két-két teakonyha biztosítja az étkezési lehetőséget.
Tetőtéri futópálya és e-rollertöltők a dolgozók kényelméért
Az emagos dolgozók a Liberty-komplexum tetőtéri futópályáján vezethetik le a munka során felgyülemlett energiáikat, a közel ezer négyzetméteres belső keretben pedig a laptopok, okostelefonok zökkenőmentes kültéri használatát biztosító dokkolók segítik, ezen kívül kerékpár- és e-roller bérlési lehetőség van. A komplexumban 250 kerékpár befogadására alkalmas tárolót is kialakítottak, de az új igényekhez igazodva már kialakítás alatt van egy töltési lehetőséget is kínáló e-roller-tároló is.
A komplexum tömegközlekedéssel is könnyedén megközelíthető, hiszen a város egyik kedvező fekvésű helyén, a Népliget mellett helyezkedik el. Innen a Dunaharasztiban található új logisztikai központba is rövid idő alatt el tudnak jutni a munkatársak, ha arra van szükség, illetve több vasútállomás, illetve a külföldről érkező kollégák, vendégek könnyen eljuthatnak a Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre. Az eMAG-hoz autóval érkezők az irodaház négyszintes, 680 férőhelyes mélygarázsban parkolhatnak, ezek közül 136 parkolóhelyen elektromos járműveket tölteni is lehetséges, de eMAG-os rendelések átvételére is mód van az udvarra telepített easybox automatában.
Szálloda is működik majd a high-tech irodaházban
A IX. kerületben, a Könyves Kálmán és az Albert Flórián út kereszteződésénél található Liberty irodaház különleges, színes kerámia homlokzatú épület, ahol fényárban úszó tereket, zöld belső parkot, egyedi dizájnú recepciókat alakítottak ki. A többszárnyas épület déli részének első négy emeletén irodai helyiségek kaptak helyet, míg az 5-8. emeleten és a földszinten egy 332 szobás szálloda nyílik majd. Minden emelethez külön terasz is tartozik, illetve a földszinten egy sportüzlet is megnyílt már.
A 32,5 milliárd forintos beruházással megvalósult új budapesti irodaház létesítése során a fenntarthatósági szempontokat is figyelembe vették, ezzel megcélozva a BREEAM Excellent minősítést. Ehhez pedig hozzátartozott a környezettudatos anyaghasználat, gépészeti technológiák, hulladékkezelés és tudatos vízfelhasználás alkalmazása az építkezés során. Illetve azt is szem előtt tartották, hogy nagy zöldfelületeket alakítsanak ki, ezenfelül szempont volt az energiahatékony működés, így például mozgásérzékelős lámpakapcsolókat, zajtalan klímagerendákat helyeztek el a távfűtéses épületben. Az irodaházban a szelektív hulladékgyűjtés, valamint a mobileszközök által felhalmozódott elemek és akkumulátorok elkülönített gyűjtése is megoldott.