Pilulka.hu néven debütált Magyarországon a Pilulka Csoporthoz tartozó e-shop, amelyen minden olyan termék megtalálható, ami az egészséges életvitelhez szükséges. Az idei év a külföldi terjeszkedésről szól a cégnél: hazánk az első állomás, pár hét múlva pedig az osztrák piacra is belép. A Pilulka célja, hogy Magyarország elsőszámú mobilapplikációról is elérhető online drogériája legyen.
A gyógyszer kiskereskedelemre szakosodott cseh tech cég 2013-ban alakult Petr és Martin Kasa testvérpár vezetésével. Indulásukkor Csehországban és Szlovákiában kezdték meg működésüket, majd rá öt évre, 2018-ban Romániában is megjelentek. A Pilulka az első e-kereskedelmi vállalat, amelyet bejegyeztek a prágai értéktőzsdén 2020-ban, ahol idén év elejéig közel megnégyszereződött az árfolyama. Jelenleg minden tizedik cseh háztartás vásárol a Pilulkán, ami idén októberben online drogériaként jelent meg hazánkban, külföldi terjeszkedésének következő állomása pedig Ausztria.
„Magyarország jelentős potenciállal rendelkezik az e-kereskedelem és a gyógyszer kiskereskedelem területén. Itt alkalmazzuk először a hibrid modellünket. Ez azt jelenti, hogy a szlovák leányvállalat infrastruktúrájára, meglévő logisztikájára és raktárkészletére építjük ki a magyarországi működést, Magyarországon pedig külön kereskedelmi, marketing és ügyfélszolgálati részleget alakítunk ki. Ez a megközelítés óriási rugalmasságot és hatékonyságot biztosít számunkra szolgáltatásaink és termékeink fogyasztói igényekhez történő igazításában. Heteken belül Ausztriában is hasonló modellel szeretnénk elindulni” – mondta Petr Kasa, a Pilulka vezérigazgatója.
A Pilulka.hu weboldalon a felhasználók minden olyan terméket megtalálhatnak, amely szükséges az egészséges életvitelhez. Az e-shop mellett a rendeléseket az androidos és iOS alapú eszközökön futó Pilulka mobilapplikáción is le lehet adni. Továbbá hamarosan bevezetik az on-demand házhozszállítást is, ami azt jelenti, hogy a megrendelést egy előre kiválasztott intervallumban kézbesítik.
„Nagy online szereplőkkel és már meglévő drogérialáncokkal fogunk versenyezni a vásárlókért. Nagyon várjuk már ezt a megmérettetést, amelynek igazi haszonélvezője a vásárló lesz. Több mint 6000 termékkel indulunk, és hasonlóan Csehországhoz és Szlovákiához, kínálatunkat folyamatosan bővíteni fogjuk” – osztotta meg Grósz Béla, a Pilulka magyar piacért felelős vezetője.
A saját márkás termékek értékesítését is növelni szeretné a Pilulka, amelyek a magyar piacon is megjelennek Csehország, Szlovákia és Románia mellett. llyenek pl. a nálunk már indulástól elérhető Snäksy termékek, pl. magvak, liofilizált gyümölcsök. A jövőben számítani lehet még saját márkás étrendkiegészítőkre, továbbá egy olyan prémium minőségű termékvonalra is, amivel minden igényre szeretnének saját márkás ajánlatot is kínálni.
A Pilulka Csoport kereskedelmi stratégiája a kiválasztott gyártókkal és beszállítókkal való széleskörű, globális együttműködésen alapul. Magyarországon a cég a legnépszerűbb márkákra, valamint az egyedi szolgáltatásokra és ügyfélkezelésre kíván építeni a szigorú magyar jogszabályokat maradéktalanul betartva, miközben magas szolgáltatási színvonalat kínál az egészségügyi szegmensben.
Egyedi VMS (Vendor Management System) felületén a Pilulka megkönnyíti a gyártók és forgalmazók számára a külföldi piacokra történő belépést, illetve egyszerűsíti kampányaik kezelését és raktárkészleteik nyilvántartását. „Hónapról hónapra növekvő ügyfél- és rendelésszámot tervezünk, és stratégiai partnerséget szeretnénk kialakítani a szegmens meghatározó beszállítóival. Kiváló lehetőség lehet ez azoknak a hazai gyártóknak és forgalmazóknak, akik szeretnének megjelenni Csehországban, Szlovákiában, Romániában és akár Ausztriában is” – tette hozzá Grósz Béla.
A Pilulka Csoportról
A Pilulka Csoport egy 2013 óta működő tech cég a cseh és a szlovák piacon. Romániában 2018 óta, Magyarországon idén október óta van jelen. A Pilulka az első e-kereskedelmi vállalat, amelyet bejegyeztek a prágai értéktőzsdén 2020-ban. A céget a Kasa testvérek alapították, akiket a cseh e-kereskedelem egyik alapítóinak tartanak. A Pilulka a Cseh Köztársaság és Szlovákia legnagyobb csomagküldő gyógyszertárát és gyógyszertárhálózatát üzemelteti. A Csoport 2021-ben közel 145 millió euró összértékesítést ért el. Ebből a cseh anyavállalat (Pilulka Lékárny a.s.) konszolidált árbevétele közel 97 millió eurót tett ki, ami 35 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A Pilulka gyógyszertárak franchise hálózatának 2021-es árbevétele több mint 48 millió euró volt. A több mint 500 embert foglalkoztató Pilulka Csoport célja, hogy vezető szerepet töltsön be az iparágban és új trendeket határozzon meg nem csak a 21. századi gyógyszerkereskedelemben.