Rengeteg mobileszköz fogyott a Telekom webáruházában

webshopok

Tavaly ismét – harmadik éve – a Magyar Telekom volt a legnagyobb forgalmú mobiltelefon- és tablet értékesítő a magyar online kiskereskedelmi piacon – derült ki a GKI Digital legfrissebb piacelemzéséből. Az értékesített mobiltelefonok és tabletek 2020-as online forgalmának közel harmadát a Telekom online értékesítési platformja adta.

A Telekom online webshopja már harmadik éve tartja piacvezető szerepét a mobilkészülék- és tablet értékesítés területén, az online kiskereskedelmi piacon. A szolgáltató online értékesítési felülete közel harmadát adta a teljes magyar online mobiltelefon és tablet forgalomnak, azaz ebben a két termékkategóriában nettó 11,9 milliárd forintos összesített forgalmat generált 2020-ban – állapította meg a GKI Digital piacelemzése. E két termékkör teljes hazai online értékesítésének forgalma tavaly 36%-kal emelkedett, továbbá kiugró növekedés tapasztalható a szórakoztató elektronika online piacán, valamint számítástechnika kategóriában is. A GKI Digital elemzése szerint a Telekom az 5. legnagyobb forgalmú online kereskedő a TV termékkörben, míg számítástechnikai termékcsoport forgalma – közel 150%-os éves növekedést követően – megközelítette a 2,5 milliárd forintot.

„A koronavírus felgyorsította a digitalizációt, szintlépésre kényszerítette a lakosságot, fejlesztésre ösztönözte a kereskedőket és nem utolsó sorban átformálta a vásárlói szokásokat, így 2020-ban az online kereskedelem legalább 3 évet ugrott előre a fejlődésben, elérte a bruttó 909 milliárd forint éves forgalmat, ami – rekordot jelentő – 45 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Mindebből közel bruttó 204 milliárdot generáltak a műszaki cikkek, 38,3%-os növekedést mutatva 2019-hez képest.” – mutatott rá az online kiskereskedelmi szektor jellemzőire Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója.

A Telekom webshopján keresztül 2020-ban több, mint 212 ezer online rendelés történt, melynek zöme TV, mobiltelefon és laptopvásárlás volt. „A koronavírus rámutatott a digitalizáció fontosságára, hiszen jelen helyzetben az online eszközök és szolgáltatások segítségével tudunk kapcsolatban maradni. A Telekomnál ebben a nehéz időszakban is arra törekszünk, hogy mindenben ügyfeleink és kollégáink mellett álljunk: legyen az segítség a digitális oktatásban, a vállalkozások digitalizációjában, megoldás a távmunkára, vagy lehetőség a kikapcsolódásra. Azon dolgozunk, hogy meglévő és új ügyfeleink a termékeket és szolgáltatásokat széles választékban, kedvező konstrukcióban, könnyen és gyorsan érhessék el, webshopunkon keresztül is. A GKI Digital piacelemzésének eredménye megerősített minket abban, hogy gyors és megbízható megoldást tudunk kínálni ügyfeleinknek, ezzel párhuzamosan az online értékesítés iránti bizalom növelésével ilyen módon is hozzájárulhatunk az ország digitális fejlődéséhez” – erősítette meg Szabó Melinda, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.