Mesterséges intelligenciával erősít a GLAMI

webshopok

A GLAMI.group, Európa egyik vezető divataggregátor oldala új AI-megoldást vezetett be a webáruházak termékkínálatának katalogizálásához. A ChatGPT által is alkalmazott technológia több mint 130 termékjellemzőt képes automatikusan felismerni, így rövid idő alatt termékek millióit képes osztályozni, valamint segítségével mindössze 1 százalékra csökkenthető a kategorizálatlan termékek aránya.

Az Európa 14 országában divatcikk kereső platformokat működtető GLAMI.group (Magyarországon Glami.hu) új AI-megoldást vezetett be. A Language Agnostic Merlin (LAM) még hatékonyabbá teszi a szabadalmaztatott neurális hálózati modellen alapuló online rendszert, amely havonta több mint 40 millió tételt kategorizál automatikusan. A személyre szabott házon belüli architektúra több mint 130 termékjellemző (rövid ujj, V-nyak, virágminta, stb) felismerésére alkalmas, valamint a nyelvfüggetlen működésének köszönhetően egyidejűleg alkalmazható a különböző piacokon.

A GLAMI mesterséges intelligencia által vezérelt osztályozási rendszere több mint 4300 európai webáruház több millió termékét kategorizálja és teszi kereshetővé. A kínálat havonta átlagosan 10%-a változik, amivel manuálisan lépést tartani lehetetlen, ezért a vállalat a legmodernebb automatizált hálózati architektúrákat alkalmazza. A webshopok széttagolt kínálatának rendszerezéséhez elengedhetetlen a termékinformációk vizuális és szöveges gyors és hatékony felismerése. A LAM, a GLAMI testre szabott házon belüli architektúrája a Transformer nevű megoldást használja a termék jellemzőinek azonosítására, ugyanazt a technológiát, mint a ChatGPT a természetes nyelvi feldolgozáshoz és a képek értelmezéséhez.

“A GLAMI platformok küldetése, hogy felhasználóink számára megkönnyítse a divat felfedezését és a vásárlást azáltal, hogy a felhasználó számára az egyéni ízlésüknek megfelelő személyre szabott választékot jelenít meg. A releváns termékek bemutatása természetesen kölcsönösen előnyös a felhasználók és a kereskedők számára is. Rendszerünk körülbelül 125 millió ajánlást generál havonta és így a GLAMI minden látogató számára személyre szabott élményt nyújt” – mondta el Silvia Lešková, a GLAMI országigazgatója.

A személyre szabott ajánlórendszer alapja a hasonló termékek megtalálása a katalógusban, amelyre a GLAMI saját, ún. Deep Item Categorization modellt fejlesztett ki. A rendszer naponta körülbelül 3 millió kérést tud kezelni, és 17 millió tétel között keres hasonló elemekre. Az ajánlások alapulhatnak az egyes elemek vizuális vagy szöveges hasonlóságán, vagy a korábbi felhasználói interakció eredményein. Az ajánlórendszer működését nap mint nap felülvizsgálják, hogy képes legyen követni a divattrendeket.

„A GLAMI-nál 2015 óta használjuk a gépi tanulási technológiát, hogy felhasználóink számára a lehető legjobb keresési élményt nyújtsuk. A mesterséges intelligencia technológia folyamatosan fejlődik, így további fejlett funkciók megjelenésére számíthatunk, amelyek még hatékonyabbá és élvezetesebbé tehetik az online vásárlás élményét. A GLAMI ezeket a feltörekvő technológiákat a partnerei számára is hozzáférhetővé teszi, így segítve azokat, hogy a piac élvonalába kerülhessenek” – kommentálta Václav Košař, Merlin vezető, a GLAMI Group Machine Learning mérnöke.

A saját platform fejlesztése mellett a GLAMI.group az AI közösséghez és széles körben a nyílt forráskódú közösséghez is hozzájárul. Például egy 2022-es brit gépi tanulási konferencián a csapat közzétette a GLAMI katalógus egy részét, hogy az multimodális nyílt forráskódú osztályozási referenciaértékként szolgáljon a közösség számára. A következő évben egy oktatási anyagot adtak ki ehhez az adatkészlethez, amely bemutatja annak széles körű felhasználási lehetőségeit.

Az AI-technológiák ipari alkalmazásai, amelyek jelenleg is fejlesztés alatt állnak, megértik a felhasználói preferenciákat, legyen szó stílusról, funkcionalitásról, vagy méretről. Ahogy a mesterséges intelligencia technológia folyamatosan fejlődik, a GLAMI még fejlettebb funkciókat fog alkalmazni, hogy még hatékonyabbá és élményszerűbbé tegye a divatcikkek felfedezését és vásárlását a felhasználók és a partnerek számára. Azok a vállalatok, amelyek alkalmazzák ezeket a feltörekvő technológiákat, a piac élvonalába kerülnek, átalakítva vásárlásainkat és az e-kereskedelmi platformokkal való interakcióinkat.