Már a magyarországi borpiac jelentős szereplője, a Winelovers több mint ezerféle terméke (fehér-, vörös- és rozéborok, különböző aperitifek) is elérhető az eMAG Marketplace-en. A hazai internetes borvásárlók körében a tokaji, villányi és szekszárdi borvidékről származó borok a legnépszerűbbek, a bortípusok közül pedig a vörös cuvée, a fehér cuvée és a rozéborokat rendelik a legtöbben.
Bár az eMAG.hu-n már a pandémia első éve óta elérhetők szeszes italok, a Marketplace partnerek idén szeptembertől árusíthatnak alkoholos italokat a piactéren, amelynek eredményeképpen jelentősen bővült a termékkínálat: a legnagyobb darabszámban a sörök fogynak, a második legnépszerűbb alkoholos italnak a borok számítanak.
Szeptember óta a hazai borpiac megkerülhetetlen szereplőjének számító Winelovers mintegy ezerötszáz-féle terméke is elérhető az eMAG Marketplace-en a társaság kétszáz magyarországi, és kétszáz külföldi pincészetének kínálatából.
A Winelovers internetes vásárlói körében a pandémia alatt a legnagyobb mértékben a tokaji és villányi borvidékekről származó borok forgalma nőtt. A teljes népszerűségi lista így áll össze:
A Winelovers webáruházából és az eMAG Marketplace-ről rendelt termékek körében a legtöbben házhozszállítással rendelnek: a palackokat speciális csomagolással védik a külső behatásoktól.
“A Winelovers azért csatlakozott az eMAG Marketplace-hez, mert a pandémia alatt jelentősen megugrott az online borvásárlás és azon belül is különösen a prémium borok – így például az aszúk, magyar cabernet franc-ok, dűlős száraz fehérborok – iránti kereslet: a piactéren keresztül számos új potenciális vásárlót érhetünk el. Célunk, hogy minél több magyar borfogyasztó otthonába mi szállítsunk bort” – mondta el Anda Richárd, a Winelovers e-commerce managere.
Anda Richárd szerint a borok iránti igény szezonális változásait a közösségi médiás csatornáin keresztül is érzékeli a Winelovers: tavasszal és nyáron a könnyed, reduktív tételek, fehér- és rozéborok a legnépszerűbbek, míg az őszi és téli hónapokban a robusztusabb, érlelt vörös- és fehérborokat keresik a vásárlók. Az édesborok és pezsgők karácsonyi, szilveszteri fogások elengedhetetlen kísérői.
A Nagy Borteszt keretében a Winelovers évente kutatást végez a hazai borfogyasztási szokásokról: az idei kutatás adatfelvétele a napokban zárult le, friss megállapításai novemberben lesznek elérhetők.