Európai piacteret nyit a MediaMarkt

webshopok

Az áruházlánc vásárlóinak közvetlen elérését biztosítja a beszállítóknak a MediaMarkt új marketplace szolgáltatása. A felületre magyar vállalatok, vállalkozások is regisztrálhatnak mindössze 39 eurós havi díjért. A platformon keresztül Európa legnagyobb piacait érhetik el pár éven belül.

A német kiskereskedelmi lánc hamarosan Európa-szerte elindítja marketplace (piactér) szolgáltatását, melyen keresztül könnyen elérhető piacokat biztosít az EU-ban működő beszállítónak, kereskedőknek. A fejlesztéssel a vállalat célja a termékkínálatának bővítése, miközben a partnerek bevonásával többletbevételhez is jut az áruházlánc, ők pedig értékesítési lehetőséghez.

Szilágyi Gábor, a MediaMarkt magyarországi ügyvezetője beszámolt róla, hogy a platform béta fázisa már elindult Németországban, Ausztriában és Spanyolországban. Bár a terjeszkedés további lépéseit egyelőre bizalmasan kezeli a német anyavállalat, Szilágyi annyit elárult, hogy Magyarország csatlakozása is szerepel a tervek között.

A mediamarkt.de oldalon magyar vállalkozások is regisztrálhatnak és kínálhatják termékeiket, Szilágyi szerint egy ilyen erős vásárlói bizalommal rendelkező nemzetközi márka komoly értékesítési pluszlehetőségeket biztosít. A német vállalat azt ígéri, hogy nem lesznek rejtett költségek: nettó 39 eurós havi díjat kell fizetni, valamint értékesített termékekként valamennyi jutalékot, de már a tételek listázása is ingyenes a felületen.

A német oldalon található regisztrációs felület egyszerűen kitölthető, a vállalkozások csatlakozási feltételei a következők:

A vállalkozás székhelye az EU területén legyen

Az unióban rendelkezzen adószámmal és kereskedelmi engedélyekkel

Legyen EU-n belüli bankszámlája

Működése során gondoskodjon az áruszállításról, beleértve a vásárolt áruk kiszállítását

Rendelkezzen az EU-n belül raktárbázissal, ahol a visszárut is fogadni tudja

Biztosítson a végfelhasználóknak német nyelvű ügyfélszolgálatot

EAN kóddal legyenek ellátva termékei

Megfelelő termékleírásokat biztosítson.

Az üzembe helyezett beta verzión keresztül a rendelések kezelése, valamint a vásárlói kapcsolattartás is biztosított. Jelenleg a piactér integrációkat kínál a Plentymarkets, az Effectconnect és a Channelengine rendszerekkel, de a MediaMarkt hamarosan szeretné kiterjeszteni az integrációt különféle e-kereskedelmi szoftverplatformokra is.

A szórakoztatóelektronikai kiskereskedő MediaMarkt az elmúlt években megvalósított fejlesztéseinek köszönhetően mára omnichannel (sokcsatornás) kiskereskedővé vált. A vállalat közlése szerint a marketplace kialakítása e folyamat következő lépéseként értelmezhető.