Befektetési alapot hozott létre a Glami

webshopok

Az Európa 14 országában, köztük Magyarországon is működő GLAMI divatcikk kereső platform olyan technológiai projektek támogatására hozott létre befektetési alapot, amelyek a teljes e-kereskedelemi ökoszisztéma fejlődését támogatják. A GLAMI Ventures az első évben 5 millió eurót különített el a fogyasztók online termékválasztását és vásárlását segítő, valamint körforgásos gazdasági projektek támogatására.

„A GLAMI által megtermelt profit lehetővé teszi, hogy hosszú távú befektetésekkel is foglalkozzunk. Ugyanakkor beruházóként nem csak a végfelhasználókat célzó termékkeresési projekteket tudunk támogatni, hanem olyan szoftvereket és technológiákat is, amelyek a teljes ökoszisztéma fejlesztését célozzák. Jelenleg leginkább a körforgásos gazdaság, a B2B e-kereskedelem vagy az AI SaaS-cégek területén keressük a lehetőségeket” – mondta Tomáš Hodboď, a GLAMI alapítója, és a Miton Group igazgatósági tagja.

A befektetési alap létrehozásával személyi változás is történt a GLAMI vezetésében, 2022 novemberétől Jan Kešelák váltja az alapító Tomáš Hodboď-t a vezérigazgatói székben. Jan Kešelák az elmúlt 5 évben Chief Revenue Officer pozícióban dolgozott a GLAMI-nál, így jelentős szerepe volt az adriai és balti régióban való terjeszkedésben. Ugyancsak az új vezérigazgató feladata lesz az olasz Stileo-val való integráció sikeres befejezése. Az olasz piac meghatározó szereplőjét 2022 tavaszán vásárolta fel a GLAMI.

„A GLAMI technológiai vezető a divat területén. Célunk, hogy a ma ismert keresőmotorból a lehető legrövidebb időn belül a divat felfedezésének egy olyan mesterséges intelligencián és gépi tanuláson alapuló, saját magunk által fejlesztett platformjává váljunk, amely egyedülálló felhasználói élményt biztosít a fogyasztók számára“ – mondta el Jan Kešelák, a frissen kinevezett vezérigazgató.