Az eMAG-üzleten belül egy-egy dedikált Apple- és Samsung-üzlet is megtalálható, de a gigantikus showroomban a többi márka újdonságai közül is többet lehet majd kipróbálni, mint a korábbi boltokban. A szokásosnál jóval nagyobb raktár révén az új üzletben több termék érhető el azonnali átvétellel, a napi kétszeri áruszállítás révén a központi raktárban lévő termékeket akár aznap átvehetik az ügyfelek.
Újabb fontos mérföldkövéhez ért a piacvezető magyar e-kereskedő cég terjeszkedése: 2021. szeptember 17-én a kelenföldi pályaudvarral szemben, az M4-es metróvonalon is kényelmesen megközelíthető Etele Plazában nyitotta meg első magyarországi flagship üzletét.
A 400 négyzetméteres alapterületű új üzletben az eddigi legnagyobb showroom fogadja a betérőket: itt a legérdekesebb új termékeket tudják majd kipróbálni az érdeklődők. Az új eMAG-üzlet akkora, hogy két üzleten belüli üzletet – egy Apple-t és egy Samsungot – is ki tudtak alakítani – az előbbi önmagában csaknem akkora, mint a vállalat első, a budapesti Erzsébet körúton működő boltjának teljes ügyféltere.
Több termék van kiállítva és raktáron is
A korábbi hagyományos üzleteknél nagyobb alapterület arra is lehetőséget ad az eMAG-nak, hogy a flagship szaküzletben a szokásosnál több terméket tartson raktáron, így a rendelések nagyobb hányadát tudja azonnal kiszolgálni. Az új üzletet naponta kétszer töltik majd fel áruval, így ha egy termék nincs készleten a bemutatóteremben, akár még aznap megérkezhet oda a központi raktárból – a ilyen gyors kiszolgálás Magyarországon még ritkaságnak számít. A korábbi tapasztalatok szerint egyébként egy offline bolt megnyitása nyomán rendszerint az internetes rendelések száma is jelentősen emelkedik a környező kerületekben.
“Az eMAG-üzletekkel Budapest mellett a magyar megyeszékhelyeken tervezünk megjelenni, míg az eMAG easybox csomagautomata-hálózattal az ezeknél kisebb méretű településeken tesszük komfortossá a rendelések kiszolgálását. Ennek részeként első lépésben idén az Extreme Digital üzleteiben is elérhetővé válik az eMAG-os rendelések átvétele” – ismertette az eMAG további offline terjeszkedési stratégiáját Forrás Ákos, a cég értékesítési igazgatója a flagship üzlet megnyitása kapcsán.
Budapest első okosplázájában az eMAG vásárlói is extra komfortban részesülhetnek: az Etele Pláza saját navigációs rendszere megmutatja nekik az üres parkolóhelyeket a parkolóházban, a bevásárlóközponton belül pedig a pláza mobilappja segíti őket könnyen megtalálni a cég üzletét az első emeleten. A Kelenföldi pályaudvar, a 4-es metró és az M1–M7 autópályák fővárosi bevezető szakaszának találkozásánál fekvő Etele Plaza elhelyezkedésének köszönhetően napi több tízezer vásárlót vonz majd a fővárosból, az agglomerációból és a multimodális közlekedési csomópontból könnyen elérhető vidéki városokból.
Ezeket a termékeket veszik át a legtöbben személyesen
Ez azért fontos, mert az eMAG tapasztalatai szerint tízből nyolc magyar vásárló személyesen veszi át az üzletben az online megrendelt okostelefonját, okosóráját, fülhallgatóját vagy notebookját. E négy termékkategória esetén a leggyakoribb a személyes átvétel, mert mindegyik terméktípus hazavitele könnyen megoldható, és nem kell otthon vagy a munkahelyen várni a futár érkezésére.
Az eMAG megbízásából készült kutatás eredményei szerint a férfi vásárlók közül egy kicsivel többen személyesen az üzletben vették át a rendeléseiket, mint a női vásárlók, míg életkor alapján a 18-24 éves, a 60 év feletti, illetve az 50-59 éves ügyfelek közül preferálják a legtöbben ezt az átvételi módot.
Ugyanebből az okból népszerűek a tavaly ősszel debütált eMAG easybox csomagautomaták is: országszerte már 296 darab eMAG easybox csomagautomata működik, nemrég Szegeden, Kaposváron és Nyíregyházán is beüzemelték ezeket, év végéig pedig további 200 helyszínen, többek közt Keszthely, Győr és Szombathely városokban lesznek elérhetők hamarosan.