Új szolgáltatást tesztel a PENNY-vel a DoDo

nemzetközi

A mesterséges intelligencia alapú logisztikai megoldásokat nyújtó cseh DoDo partneri megállapodást kötött a népszerű PENNY üzletlánccal. A Csehországban, Pilzenben egyelőre pilot üzemmódban induló projekt részeként a startup egy teljesen új szolgáltatás bevezetésének előkészítéseként a bevásárlás és a kiszállítás összekapcsolását teszteli. Az új megoldásnak köszönhetően a PENNY-től megrendelt termékek a DoDo közreműködésével akár két órán belül megérkezhetnek a vásárlókhoz.

A DoDo élelmiszer-kiszállításra szakosodott üzletága, a DoDo Fresh folyamatosan bővült az elmúlt időszakban. A cseh startup 2021 elejétől a népszerű Košík.cz online szupermarket és az új Tomato élelmiszer webáruház logisztikai feladatait is ellátja. A vállalat legújabb ügyfele Csehországban a PENNY üzletlánc, amely a DoDo-val együttműködve, egy helyi pilot projekt keretében nyit az online értékesítés felé.

“Szeretnénk az emberek igényeihez igazodni. Az elmúlt másfél évben jelentősen megváltoztak a fogyasztói szokások, ezért arra törekszünk, hogy a hagyományos, üzletekben történő vásárlás mellett az online rendelések lehetőségét is elérhetővé tegyük vásárlóink számára. Fogyasztóink elégedettsége mindig is kiemelten fontos volt számunkra, ezért indítottuk el a PENNYDOMU projektet” – mondta el Jens Krieger, a PENNY vezérigazgatója.

A vásárlók akár három nappal előre is leadhatják rendelésüket a PENNY webáruházában, amelyet akár két óra múlva, otthonukban át is vehetnek a DoDo futárjaitól. A PENNY-vel közösen elindított együttműködés keretében az okoslogisztikai szolgáltatásokat kínáló cseh startup most először a teljes körű bevásárlási folyamatot is átvállalja a fogyasztóktól. A szolgáltatás elindításához a DoDo saját alkalmazást fejlesztett, amely lehetővé teszi, hogy a megrendeléseket a legközelebbi PENNY üzletben egy futár állítsa össze, aki aztán ki is szállítja a kiválasztott termékeket. A webáruházi rendelések így nem okoznak fennakadást az üzletlánc működésében. A fuvarozóra bízott áruösszeállítással könnyebben és gyorsabban léphetnek be a kereskedők az online kereskedelembe.

“Az élelmiszer-kiszállítás egy olyan szegmens, amelyben már régóta erősek vagyunk, és jelentős elismeréseket szereztünk. Folyamatosan fejlesztünk, aminek köszönhetően egyre rugalmasabb és átfogóbb szolgáltatásokat kínálunk a kiskereskedőknek. Erre kiváló példa a PENNY üzletlánccal való együttműködés, amelynek keretében a futárjaink nemcsak kiszállítási feladatokat látnak el, hanem a teljes körű rendelés-előkészítést is biztosítják” – mondta el Martin Marek, a DoDo csehországi és szlovákiai vezérigazgatója.

A DoDo jelenleg szinte egész Csehország területén jelen van mesterséges intelligencia alapú logisztikai szolgáltatásaival. A vállalat idén májustól Magyarországon is elindította futárszolgáltatásait, ezen kívül Szlovákiában és Lengyelországban is végez kiszállítási feladatokat. A PENNY-vel együttműködésben elsőként Pilzenben tesztelik a szolgáltatást, ezt követően pedig szeretnék azt olyan további városokban is elérhetővé tenni, ahol a PENNY üzletlánc megtalálható. A DoDo jelenleg több mint 1800 futárt foglalkoztat, a vállalat autóflottája több mint 800 CNG-üzemű járműből áll.