Robotra cserélték a pizzafutárokat a Domino’s pizzéria-hálózat egyik houstoni egységénél, a kiszállítást ugyanis részben a Nuro R2 nevű, teljesen autonóm járműve végzi. A vásárlók GPS-en keresztül követhetik, hol jár a megrendelt pizza, az átvételhez pedig egy egyedi PIN-kódot kell megadniuk.
A COVID-járvány alaposan felforgatta a házhozszállítási piacot is, mindenhol előtérbe került az érintésmentes átadás-átvétel és fizetés. A világ egyik legnagyobb és talán legismertebb pizzéria-hálózata, a Domino’s a Nuro nevű vállalkozással összefogva új szintre emelte a biztonságot, ugyanis teljesen kivették az embert a kiszállításból.
Ehhez a Nuro által kifejlesztett R2-t vetették be, ami az első teljesen autonóm, személy nélküli, közúti kiszállító jármű, amit az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériuma hatósági jóváhagyással látott el. A Houstonban lévő Woodland Heights Domino’s pizzériájába kezdték meg a múlt héten az új szolgáltatás tesztelését. A pilot programban résztvevő vásárlók, akik a dominos.com oldalon előre kifizetett rendelést adnak le, bizonyos napokon és időpontokban választhatják, hogy a Nuro R2 robotja szállítsa ki a pizzájukat.
A vevő sms-ben kapnak értesítést, és így kap tájékoztatást az R2 pozíciójáról is, valamint így jut el hozzá az egyedi PIN-kódot, amivel átveheti a rendelését. A vásárló a járművet GPS-en keresztül is nyomon követheti a rendelés visszaigazoló oldalán. Amint az R2 megérkezik a megadott címre, a vevőnek meg kell adnia a PIN-kódját a robot érintőképernyőjén. Ezt követően az R2 ajtajai kinyílnak, és a vásárló átveheti rendelését.
A pizzaszállító robot működéséről itt nézhet meg egy videót.