Tovább szélesíti a mesterséges intelligencia felhasználását a DODO

logisztika

A mesterséges intelligencián alapuló fejlesztéseinek köszönhetően minden eddiginél pontosabban, két hétre képes előre jelezni a házhoz szállítási igények alakulását az utolsó kilométeres okoslogisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO. A megrendelések teljesítése így még hatékonyabbá és pontosabbá válhat, csökkentve a közúti forgalmat és az ezzel járó környezetterhelést.

Az e-kereskedelem egyik alappillére az utolsó kilométeres logisztika, amelyben a modern technológiák egyre nagyobb szerepet kapnak. Az ilyen jellegű innovációk nemcsak a vásárlási élményre lehetnek hatással, de a kézbesítés pontosságát is javíthatják. Ma már lehetőség van a folyamatok nagyfokú automatizálására, ami jelentősen segíti a vállalkozásokat működésük racionalizálásában. Ez alól a városi logisztikai ágazat sem kivétel, ahol a bevett szokások mellett egyre nagyobb teret nyernek a különböző innovatív megoldások.

A DODO technológiai és logisztikai vállalatként egy új, saját fejlesztésű rendelés-előrejelző algoritmust tesztel, amely 14 nappal előre meg tudja jósolni a rendelések számát és a megrendelt áru mennyiségét. Ennek köszönhetően többek között hatékonyabban tudja megtervezni a szükséges futárok és járművek számát, valamint az útvonalat. Jelenleg a megrendelések előrejelzésére szolgáló negyedik modelljét teszteli, amely átlagosan mindössze 10 százalékos, míg a legforgalmasabb üzletek esetén csupán 6 százalék körüli hibaarányt mutat.

“Ez úgy hangozhat, mintha csak a jövő zenéje lenne, de mi már ma egy ilyen megrendelés-előrejelző eszközt fejlesztünk, köszönhetően a gépi tanulási algoritmusoknak. A kereslet minél pontosabb megbecsülése esetünkben különösen két területen számít kulcsfontosságúnak: a futárok időbeosztásának tervezése és a költségek csökkentése terén. A gépi tanulás és az előrejelzéseket segítő elemzések a múltbeli adatokkal, a piaci trendekkel vagy a kereslet szezonalitásával dolgozik a lehető legpontosabb becslések elérése érdekében” – mondta Michal Menšík, a DODO Group vezérigazgatója.

A mesterséges intelligencia nem csak a chatbotot jelenti

Alapvetően a technológia az ügyfelek elégedettségét hivatott javítani, valamint abban segíteni őket, hogy mindig a versenytársaik előtt járhassanak. A különböző méretű vállalkozások számára elsődleges lesz, hogy olyan innovációkat válasszanak, amelyek az egyéni igényeikre és képességeikre épülnek. Egy kis webáruháznak a könyvelési folyamatok vagy a rendelési részleges automatizálása jelenthet segítséget, míg a nagy márkák és multinacionális láncok kifinomult megoldásokat vezethetnek be.

“A mesterséges intelligencia megjelenése mind az e-kereskedelemben, mind a városi logisztika területén új korszakot nyit a hatékonyság, a termelékenység és a fenntarthatóság tekintetében. Ez egy olyan technológia, amelyet a jövőben a vállalatok nagy valószínűséggel nem fognak tudni elkerülni. Sőt, azok, akik most elkezdik használni, már ma versenyelőnyre tehetnek szert, és a technológia fejlődésével előnyük a jövőben tovább nőhet. A DODO-nál szeretnénk megőrizni technológiai előnyünket, ezért dolgozunk a legújabb technológiákkal, köztük a mesterséges intelligenciával, és ezért használjuk ezeket a szolgáltatásaink innovációjához” – tette hozzá Peter Menky, a DODO Group kereskedelmi igazgatója.