Rekordforgalomról számolt be a DODO

logisztika

Történetének legmagasabb pénzügyi forgalmát érte el a logisztikai, technológiai cégcsoport 2022-ben, mintegy 51 millió euró értékben. A tavalyi évben 2300 futár és 1000 jármű tartozott a DODO flottájához hét európai országban, ahol a vállalat 13 szegmensben szolgál ki multinacionális és helyi ügyfeleket – a többi között kiszállít élelmiszereket, készételeket, drogériai termékeket, kis elektronikai cikkeket vagy akár sporttermékeket.

A DODO magyarországi piaci részesedése a vállalatcsoport éves bevételének 13 százalékát tette ki. A vállalat szolgáltatás-portfolióját az elmúlt évben átalakítva immár kizárólag a B2B üzletágra összpontosít. A további fejlesztés és piacbővítés érdekében a vállalat az év közepén 60 millió eurós tőkebefektetést kapott a Daniel Křetínský és Patrik Tkáč által vezetett befektetői körtől.

Aznapi kiszállítás 76 európai városban és 13 piaci szegmensben

2022-ben a DODO a teljesített megrendelések és a kiszolgált ügyfelek számát, valamint pénzügyi forgalmát egyaránt növelni tudta az előző évhez képest. A kedvezőtlen gazdasági környezet ellenére a DODO 2021-hez képest 49 százalékkal, 5,8 millióra növelte megrendelései számát. Az 51 millió eurós forgalom 39 százalékos növekedést jelent a tavalyelőtti évhez képest. A legforgalmasabb napon a DODO összesen 25 497 megrendelést szállított ki működési területén, a magyarországi rekord pedig 5488 csomag kézbesítése volt december 22-én. A több mint 2000 futár mellett 230 back-office munkatárs biztosította a zökkenőmentes logisztikai folyamatokat a fejlesztés, a pénzügy, a marketing és az értékesítés területén egyaránt.

A DODO tavaly hét európai piac 76 városában volt jelen szolgáltatásaival, és 2022 végére 13 különböző piaci szegmensben segítette partnereit az élelmiszerek kiszállításától kezdve az elektronikai cikkek, a drogériai termékek, gyógyszertári termékek kézbesítéséig. A DODO legismertebb magyarországi ügyfelei közé tartozik a KFC, a Rossmann, a SPAR és a BENU gyógyszertárhálózat, míg nemzetközi partnerei körét bővíti a Tesco, a Basket, a REWE csoport szupermarketjei, a Dr. Max, valamint a Decathlon sportszergyártó lánc.

A DODO 2022 közepén arculatváltást hajtott végre, amelynek során az eredeti személyi asszisztensi szolgáltatásokat nyújtó vállalkozásból, kizárólag a B2B piaci szegmens résztvevőit kiszolgáló logisztikai és technológiai vállalattá alakult. Májusban a Daniel Křetínský és Patrik Tkáč vezette befektetői csoport 60 millió eurós beruházással támogatta a DODO-t, elsősorban a nyugati irányú piacbővítés, illetve a technológiai platform továbbfejlesztése céljából.

“Az elmúlt évben elsősorban arra összpontosítottunk, hogy szolgáltatásainkkal a nagy nyugati piacokon is megjelenjünk, 2023-ban pedig szeretnénk ezt még inkább felpörgetni. Továbbra is dolgozunk saját logisztikai platformunk fejlesztésén, valamint a franchise-modellünk lehető leghatékonyabb kiterjesztésén. Kiemelkedő referenciákkal, befektetőkkel és tőkeerővel rendelkezünk a helyi értékesítési- és üzemeltetési csapatok kiépítéséhez. Úgy vélem, hogy a következő 12 hónapban folytatni tudjuk nemzetközi terjeszkedésünket, elsősorban a németországi fő piacainkra koncentrálva” – mondta Michal Menšík, a DODO Group vezérigazgatója.

Több mint 41 millió megtett kilométer a fenntarthatóság jegyében

2022-ben a DODO futárok több mint 41 millió kilométernyi utat tettek meg, amelyből a magyarországi csomagok kézbesítése 7 551 000 kilométer volt. A szervezeti növekedéssel a DODO egyre nagyobb hangsúlyt fektet a fenntarthatóságra. A vállalat saját fejlesztésű, adatvezérelt logisztikai platformját, a GAIA-t használja, amely gondoskodik a pontos útvonaltervezésről, a megtett kilométerek számának minimalizálásáról, valamint a kézbesítés felgyorsításáról is. A DODO emellett rendszeresen tesztel olyan új szállítási lehetőségeket is, mint például az elektromos jet-skis kézbesítés a Balatonon, vagy a drónos kiszállítás Budapesten.

“A DODO startupként indult, azonban a terület szakértőjévé nőtte ki magát. Hosszú távon szeretnénk az utolsó kilométeres házhoz szállítás három legnagyobb európai szereplője közé tartozni, miközben új piaci normákat állítunk fel a kiszállítás minden szegmensében – legyen szó akár az aznapi kézbesítésről, akár egyszerűen csak a vevő által preferált pontos időintervallumban történő csomagszállításról. Stabil alapokkal rendelkezünk, és készen állunk a további hosszú távú növekedésre, amelyhez az e-kereskedelem növekedése a jelenlegi nehéz helyzet ellenére is kiváló lehetőséget kínál” – foglalta össze Menšík a következő évre vonatkozó terveit.