Hamvazószerdával véget ér a 2023-as farsangi szezon, amelynek során bruttó hatezer forint körüli átlagáron rendeltek az eMAG-tól online jelmezeket és maszkokat. A gyermekeknek szánt termékek közül a szuperhős- és állatfigura-jelmezek, a felnőttek által viselhetők közül pedig a szakmákhoz köthető (pl. rendőr, stewardess), illetve filmes vonatkozású öltözékek voltak a legnépszerűbbek.
A január elejétől február második feléig tartó farsang csak az év egyik kiemelkedő időszaka a jelmezértékesítés szempontjából, az egyre népszerűbbé váló Halloween, és tematikus szilveszteri bulik nyomán szeptember végétől decemberig szinte folyamatosan erős a jelmezek és maszkok forgalma az eMAG Marketplace-en – ezek döntő többségét ugyanis a kereskedőpartnerek értékesítik a platformon.
Éves szinten az eMAG.hu-ról mintegy tizenötezer jelmezt és maszkot rendelnek a magyar vásárlók, 2022 során tizenöt százalékkal több ilyen termék fogyott, és mintegy húsz százalékkal, közel százmillió forintosra emelkedett a forgalom az előző évhez képest.
Az idei farsangi szezon során a gyerekekre tervezett jelmezekre és maszkokra költöttek magasabb összeget, átlagosan bruttó 8500 forintot az eMAG vásárlói, a felnőtteknek szánt farsangi öltözékek átlagára 56 százalékkal alacsonyabb, 3700 forint volt (az összes terméket lefedő farsangi átlag így 6100 forint).
A gyerekekre tervezett kosztümök közül a filmes jelmezek (Pókember, nindzsa, Sonic, a sündisznó, Harry Potter és Twilight), illetve a klasszikus állatfigura-jelmezek (pillangó, macska, katica, stb.) voltak idén a legnépszerűbbek. Az eladott jelmezek nagyjából 60 százaléka volt lányoknak, 30 százaléka fiúknak való jelmez, a maradék pedig uniszex kivitel.
A felnőtt jelmezek közül a szakmákhoz kapcsolódó (rendőr, pilóta, légiutas-kísérő, matróz), tematikus (Hawaii-népviseletet utánzó, kalóz, cowboy), illetve a popkult tematikájú (A nagy pénzrablás, Anonymous), illetve a ragasztás nélkül viselhető bohócorrok voltak a legnépszerűbbek, a nemek megoszlása pedig hasonlóan alakult, mint a gyermek jelmezeknél.