Folytatódik a vásárlási láz

kutatás

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit. A magyarok vásárlási kedve azonban a Fekete Péntek óta sem hagyott alább – november 27-én, szombaton például éppen annyit rendeltek, mint a legnagyobb kedvezmények napján, november utolsó napjaiban pedig több mint 50 ezer új csomag futott be a Samedayhez.

Bár a futárcég csak nemrég jelentette be, hogy a teljes magyar piacra kiterjeszti tevékenységét, máris kiemelkedően magas számokat produkált a Black Fridayhez és a Cyber Mondayhez kapcsolódó kiszállítások tekintetében. A kampányidőszak alatt a vállalat közel 200 ezer csomagot szállított ki megrendelői számára. Ez az eredmény a Sameday által 2020 utolsó negyedévében feldolgozott megrendelések számának négyszeresét teszi ki, tükrözve azt a kiugró növekedést, amelyet a csomagküldő piac legfrissebb szereplőjeként rövid idő alatt elért.

A vállalat nemzetközi tapasztalatait felhasználva készült fel az értékesítési szezonra és a hálózatába érkező nagyszámú megrendelésekre. A csúcsnapokon az októberi havi átlaghoz képest négyszeres növekedést tapasztaltak a megrendelt csomagok számában.

A Black Friday kampány ideje alatt ismét bebizonyosodott az Easybox csomagautomaták népszerűsége is, hiszen sokan az automatákat választották átvételi pontnak az általuk kínált biztonság, rugalmasság, közelség és kényelem miatt. A budapesti csomagok több mint felét Easybox csomagautomatába szállították, ez az átvételi mód ugyanis lehetőséget biztosít a vásárlók számára, hogy akkor vegyék át csomagjaikat, amikor az számukra a legkényelmesebb, valamint csomagjaik környezetterhelését is csökkenti. A Sameday vállalat működteti az ország legnagyobb csomagautomata hálózatát – országszerte 400 automatával –, terveik között szerepel azonban a hálózat bővítésének felgyorsítása a szolgáltatásra irányuló megnövekedett kereslet miatt.

Annak érdekében, hogy a kampány során a rendkívüli kereslet ellenére minden megrendelést teljesíteni tudjanak, az összes csomagot a vállalat vecsési helyi központjában dolgozták fel, majd több mint 240 futár szállította ki őket a címzetteknek. A csomagok kézbesítésében – a logisztikai és adminisztratív személyzetet is beleszámolva – csaknem 400-an vettek részt. A budapesti, győri és miskolci lakosok különösen aktívak voltak a Black Friday akció során. A Sameday 250 furgonból álló flottája szállította a csomagokat ezekre a településekre, ahol a vásárlók a házhozszállítás vagy a házon kívüli csomagátvétel lehetőségét is választhatták a cég 415 Easybox csomagautomatájának egyikében. Bár a Black Friday akciók mostanra véget értek, a magyarok vásárlási kedve kitart:

„November utolsó négy napjában több mint 50 ezer csomag futott be a Sameday hálózatába. Ez a hatalmas csomagmennyiség azt bizonyítja, hogy a magyarok részéről nagy igény van az online vásárlásra, azután is, hogy a Black Friday kampányok véget értek. November 27-én például ugyanannyi csomagot kaptunk, mint a Black Friday napján, ami egyben a webshopok növekvő forgalmát is jelzi az adventi időszakban. A Sameday mint a magyar csomagszállítási piac új szereplője számára a jelenleg tapasztalható csomagmennyiségek azt bizonyítják, hogy a webshopok szívesen bízzák ránk a szállításaikat. Az év végéig folytatjuk arra irányuló erőfeszítéseinket, hogy még magasabb elvárásokkal fordulhassanak hozzánk, és napról napra jobb ügyfélélményt tudjunk biztosítani vásárlóik számára” – fogalmazott Lucian Baltaru, a Sameday ügyvezető igazgatója.

A kézbesítés iránti megnövekedett igények kielégítésére a Sameday egész évben aktívan készült: új technológiai beruházásokkal, kézbesítési infrastruktúrájának megerősítésével és a folyamatban részt vevő munkaerő számának növelésével. Az év elejéhez képest a vállalat megduplázta erőforrásait, hogy a Black Fridayt és a közelgő karácsonyi értékesítési időszakot is kezelni tudja.