Óriásit lépett előre a pénzügyek digitalizációja

fizetés

Soha nem volt olyan fontos a digitális pénzügyi ismeretek elsajátítása, mint az elmúlt 11 hónapban, mióta a koronavírus életünket nagyban megváltoztatta – online vásárlás, bankkártyás fizetés, online biztosításkötések, digitális bankolás, ezek mind hatalmas mértékben növekedtek a korábbi időszakhoz képest. Most azok is felismerhették, mennyire fontos területe ez a mindennapoknak, akik a járványt megelőzően idegenkedtek a pénzügyeik digitális kezelésétől.

Tíz évet fejlődött nem egészen egy év alatt a digitális eszközhasználat az egész világon – ami egy éve ilyenkor elképzelhetetlen lett volna, az mára megvalósult: online meetingek, online szórakozás, online banki eszközök széleskörű használata minden generációban. A K&H adatai szerint 2020-ban az előző évhez viszonyítva óriásit ugrott a mobilbank használata: jelenleg a K&H-nak 570 ezer digitálisan aktív ügyfele van, ami a teljes ügyfélkör 82%-át jelenti. A GKI Digital kutatása szerint 2020 első 9 hónapjának online forgalma pedig 30%-kal haladta meg az előző év azonos időszakát, elérve a bruttó 526 milliárd forintot.

A fentiekből látható, hogy sokan megismerkedtek és áttértek az online világra, köztük olyanok is, akik korábban távol tartották magukat ezektől a megoldásoktól. A kényelem és a gyorsaság mellett az egészségügyi biztonság is felkerült az érvek mellé.