A Daimler Mobility és a Visa új globális technológiai együttműködésének eredményeként a Daimler autóba épített natív fizetési megoldást kínál majd ügyfeleinek. Mindez azt jelenti, hogy a jelszavak és mobiltelefonos fizetési hitelesítések ideje hamarosan lejárhat, mivel a Visa delegált hitelesítési technológiájának (Delegated Authentication) köszönhetően maga a gépjármű is biometrikus fizetési eszközzé válik.
2022 tavaszától az Egyesült Királyságban és Németországban, majd további európai országokban is, a Mercedes-Benz ügyfelei az autóban elhelyezett ujjlenyomat-érzékelő segítségével fizethetnek majd. A vásárlást közvetlenül a gépjárművek MBUX multimédiás rendszerén keresztül tudják lebonyolítani az ügyfelek. Ez a megoldás várhatóan elérhető lesz később más piacokon is világszerte.
Az autóba épített digitális vásárlási szolgáltatás a luxus ügyfélélmény szerves részévé vált. A Daimler Mobility globális fizetési platformja, a “Mercedes pay” például lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy az autójukban ülve vásároljanak különböző árukat és szolgáltatásokat, beleértve a “Mercedes me” szolgáltatásait, üzemanyag vásárlását, vagy parkolást.
“A Daimler Mobility régi partnereként rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy közösen indíthatjuk útjára az első olyan natív megoldást, amely az autóban történő fizetésre szolgál. Fontos kiemelni, hogy a kísérleti tesztelésre és a kezdeti bevezetési tevékenységekre is Európában kerül sor, amely mind a fizetéstechnológiai mind az autóipari innováció egyik legfontosabb központja a világon. Ez egy rendkívül jó példája annak, hogy a digitális fizetések terén globális vezető Visa, valamint a világ első autógyártója hogyan képes ötvözni technológiáit, annak érdekében, hogy a mobilitási ágazat számára létrehozza az intelligens megoldások következő generációját és egy teljesen új, autóba integrált vásárlási élményt nyújtson a járművezetők és utasok számára” – emelte ki Antony Cahill, a Visa európai régiókért felelős ügyvezető igazgatója.
“Az autóba épített fizetési kompetenciaközpontunk, a “Mercedes pay” segítségével ügyfeleink részére olyan digitális szolgáltatásokat kínálunk világszerte, amelyek tökéletesen illeszkednek a Mercedes-Benz ökoszisztémájába. A Visával együttműködve, a Daimler arra törekszik, hogy olyan autógyártó vállalattá váljon, amely ügyfelei részére biztonságos, felhasználóbarát, a kétfaktoros hitelesítési követelményeknek is megfelelő autóba épített fizetési lehetőséget kínál. Nincs kényelmesebb fizetési hitelesítés az ujjlenyomatnál. A luxus ügyfélélményhez természetesen a biztonság is hozzátartozik. Mi ezt a gépjárművekbe épített fizetési rendszerünkkel biztosítjuk. Nem csak a vezetés, de a fizetés során is biztonságot nyújtunk ügyfeleink részére” – mondta el Franz Reiner, a Daimler Mobility vezérigazgatója-
Az autóba épített digitális vásárlás mögött álló technológia
A “Mercedes pay” a Daimler mobilitási és digitalizációs stratégiájának egyik eleme,
valamint a Daimler Mobility üzletág része. A Daimler lesz az első olyan autóipari vállalat, amely Visa Cloud Token keretrendszert épít járműveibe. A Visa Cloud Token Framework egy olyan felhőalapú biztonsági technológia, amely nagyobb rugalmasságot tesz lehetővé több eszközön is. A megoldás védi és eltávolítja a fizetési folyamatból a bizalmas adatokat úgy, hogy az azokat tokenekké alakítja és biztonságosan tárolja. Lehetővé teszi továbbá több eszköz párosítását az autóban és azon kívül is, amelyeket közvetlenül az ügyfél banki hitelesítő adataival integrál. Az eredmény egy sokkal zökkenőmentesebb vásárlási élmény, amely kiküszöböli az egyes vásárlások előtti hosszadalmas adatbevitelt, valamint azt, hogy a fizetések hitelesítéséhez eszközt kelljen váltani. A megoldás a kétfaktoros hitelesítés elindítására szolgál.
Ígéretes jövő az autóba épített digitális vásárlás számára
Csak a következő két évben a hálózatba kapcsolt autók száma világszerte több, mint 352 millióra nő majd a becslések szerint. Az autós fizetések volumene 2025-re várhatóan megközelíti a 86 milliárd dollárt.
Az elektromos járművekhez, az autómegosztáshoz, az önvezető gépkocsikhoz és az internetre kapcsolt autókhoz köthető globális mobilitási trendekkel együtt növekszik az igény az áruk és szolgáltatások járművön belüli kifizetésének innovatív megoldásai iránt is. Ma a gépkocsival kapcsolatos szolgáltatások vásárlásakor sok esetben az autósnak egy külön készülék segítségével be kell jelentkeznie egy weboldalra vagy applikációba. A Daimler és a Visa célja, hogy a felhasználók ugyanezeket az árukat és szolgáltatásokat fennakadás nélkül vásárolhassák meg az autón keresztül, miközben bővítik a választékot és az elérhető élmények minőségét is.