Felpörgött az online vásárlás a kánikulában

webshopok

A tartósan szélsőséges forróság nem csak a hőmérő higanyszálát tornázta fel, hanem az online vásárlási lázat is. A júliusi kánikulában a ventilátorok, mobil klímák és légkondicionálók értékesítése rekordokat döntött a Pepita.hu adatai szerint. A medencék és kiegészítőik, valamint az árnyékolás termékek, öntöző és párásító eszközök nagy része is most talált gazdára. A Pepita.hu raktára és a logisztikai részlege jelenleg a karácsonyi szezon szintjén teljesít.

A mobil klímák, ventilátorok, légkondicionálók és a léghűtők voltak július első két forró hetének sztárjai a Pepita.hu értékesítési adatai szerint. A “hűtés” termékkategóriában 12-szeresnél is nagyobbat nőtt az értékesítés 2023. július első feléhez képest, igaz, maga a kínálat is jelentősen bővült az elmúlt évben. „Ezek közül is kiemelkedik a magasabb kosárértéket jelentő mobil klímák értékesítése, amiből nagyjából az idei június mennyiségének ötszörösére nőtt július első két hetében a kereslet, és ez a hónap végére várhatóan felmegy tízszeres növekedésre” – mondta Dorcsinecz József, a Pepita Group Zrt. vezérigazgatója. Értékesítési darabszám alapján pedig a valamivel alacsonyabb kosárértéket jelentő ventilátor uralta a mezőnyt, július első két hetében tavalyi év ugyanezen időszakához képest duplázott a Pepita.hu, ami az idei teljes június tízszerese.

Az eredményekből az is kiderült, hogy a vevők átlagosan többet költöttek idén a hűtés kategóriában. „Idén július 1-je és 15-e között átlagosan 31.800 forintért adtunk el terméket hűtés kategóriákban, ez több mint a duplája a 2023. július 1-15. időszak átlagos termékeladás árának, azaz ennyivel költöttek átlagosan többet a vevők – magyarázta az adatokat Papp Máté, Pepita Group Zrt. marketplace igazgatója. – Ez részben annak köszönhető, hogy kiépítettük kínálatunkban a légkondicionálók kategóriát, ami erősen tolja felfelé az átlagot. Másrészt a korábban is futó kategóriák esetében is átlagosan többet költöttek a vevők idén, hiszen sokat változott és bővült a termékportfólió is az elmúlt évben. Bekerült több, drágább termék is, amire volt kereslet is.” A Pepita.hu adatai szerint a mobil klímák átlagos eladott ára 60.800 forint (ez átlagosan 32% emelkedést jelent a vevők költésében), a ventilátoroké 15.340 forint (átlagosan 38% emelkedés a vevők költésében). Papp Máté azt is hozzátette, hogy a léghűtők és ventilátorok esetében megfigyelhető az a trend, hogy a vevők nem egy konkrét márkát keresnek, nyitottak akár a piacon kevésbé ismert márkák termékeire is.

Mindezekkel együtt a júliusi forróság felfűtötte a Pepita.hu raktár- és logisztika részlegeit is. „A július karácsonyt hozott, olyan szinten gondoskodunk a rendelések teljesítéséről, mint az év végi hajrában – magyarázta Haraszti Tamás, a Pepita Group Zrt. raktárvezetője. – Ez nem könnyű a nyári szabadságokkal megtűzdelt időszakban”. Haraszti Tamás azt is elmondta, hogy céges szinten túlóra és a szabadságok újratervezése mellett mindent megtesznek annak érdekében, hogy a vevők számára tartani tudják az elvárt szolgáltatási színvonalat.

Amikor már csak a csobbanás segíthet: a medencék is felértékelődtek az idei forróságban

A Pepita.hu adatai azt mutatják, hogy július első két hetében már közel duplájára nőtt előző év ugyanezen időszakához képest a medence kategóriák értékesítési darabszáma. „A legfontosabb kategóriáink ezek között a fémvázas medence, itt már több mint 107 százalékos éves növekedést látunk július első felében” – részletezte a vezérigazgató. A tartozékok közül a klórtabletták és a medencetakarók a legkeresettebbek, előbbiből közel a tavalyi év ugyanezen időszakának háromszorosát értékesítette a Pepita.hu, utóbbiból pedig közel 80 százalékos éves növekedést látnak jelenleg. „Átlagosan 19.500 forintért adtunk el terméket a medencék kategóriákban, ez nagyjából megegyezik a tavalyi számokkal, csupán néhány százalékos a növekedés – fejtette ki Dorcsinecz József. – A kategóriánkénti bontásban a tartozékok, kiegészítők esetén 5-20 százalékkal csökkent a vevők átlagos költése, viszont a legfontosabb kategóriánál, a fémvázas medencéknél már most 11 százalékkal nőtt”.

Az árnyékolás, az öntözés és a párásítás is a túlélés zálogai a hőségben

Az árnyékolás kategória értékesítése is felpörgött az idei forró júliusban: több mint 107 százalékos éves növekedést mért a Pepita.hu. A napernyők és napvitorlák emelkedtek ki a kategóriában, ezeknek a termékeknek az értékesített darabszáma több mint a háromszorosa a tavalyi július első feléhez képest. „Átlagosan 13.100 forintért adtunk el terméket ezekben a kategóriákban, ami azt jelenti, hogy átlagosan 22,3 százalékkal többet költöttek a vevők, mint 1 évvel korábban” – mondta a vezérigazgató.

Öntözés kategóriákban 13 százalékos éves növekedést mutat a termékek eladott darabszáma július első felében. Jelentősebb növekedés az öntözésvezérlők kategóriában látszik, ott közel dupla annyit adtak el, mint egy évvel korábban. Párakapu és párafüggöny kategóriában július első felében a tavalyi év ugyanezen időszakának több mint négyszeresét mérték, ami már most a duplája a teljes 2024. júniusi hónapnak.