A futárszolgáltatásokat az utolsó két kilométeres okoslogisztikai szemlélettel forradalmasító DODO új arculata az elmúlt időszak eredményeit tükrözi: az utóbbi években dinamikusan fejlődő cseh startup mostanra érett, nemzetközi, páneurópai ambíciókkal rendelkező vállalatcsoporttá alakult. Az új márkaimázs jobban illeszkedik a szolgáltatás B2B-irányú törekvéseihez.
Az okoslogisztikai szolgáltatásokat nyújtó DODO új arculata az elmúlt években megvalósított technológiai fejlesztések eredményeit, illetve a nemzetközi terjeszkedés terén elért sikereket egyaránt magában hordozza. Az új imázs érettebb vizuális formában adja vissza a vállalat egyedülálló, utolsó két kilométeres logisztikai megoldását, amely iránt évről évre egyre nagyobb a kereslet. A márka megújításával a DODO egyben végleg B2B-vállalatként definiálja önmagát, és európai terjeszkedését is ennek megfelelően, a B2B-szolgáltatásokra koncentrálva folytatja. A DODO új arculatát a GUTS ügynökség készítette, a vállalat kommunikációs csapatával együttműködve.
Mielőtt 2016 és 2017 fordulóján Michal Menšík és az általa vezetett e-kereskedelmi akcelerátor, az INVEO felvásárolta a vállalatot, a DODO B2C személyi asszisztensi futárszolgáltatásként indult Csehországban. Menšík és csapata azonban hamar felfedezte a B2B szegmensben rejlő lehetőségeket, és a DODO egyre inkább az olyan jelentős kiskereskedelmi szereplők kiszolgálására fókuszált, mint az Alza.hu és a KFC. Mára a DODO szinte kizárólag ilyen, B2B-szolgáltatásokkal foglalkozik, és a vállalati arculatváltással a személyi asszisztens szolgáltatás hivatalosan is megszűnik.
“A B2B-logisztika terén szerzett szakértelmünknek köszönhető, hogy a DODO rövid idő alatt ekkora utat tett meg. Azért dolgozunk, hogy olyan partnerként tekintsenek ránk, amely megkönnyíti a vállalatok és ügyfelek életét azzal, hogy fejlett technológián alapuló, teljes körű kiszállítási megoldást kínál ügyfelei részére. Arculatunk első ránézésre kifejezi az általunk képviselt értékeket és szakértelmet. Az új márkaimázs célja, hogy egyértelműen tükrözze az olyan kompetenciáinkat, mint az intelligens útvonaltervezés, a hatékony flotta és a városi logisztika innovatív megújítása iránt elkötelezettség” – mondta Peter Menky, a DODO Group kereskedelmi igazgatója.
Technológiával a fenntarthatóságért
A DODO-ra a kezdetektől jellemző, egyedi zöld szín is megújul. Az úgynevezett DODO Green, amely a zöld és a kék autentikus kombinációja, a vállalat legfontosabb értékeit szimbolizálja: a környezettudatosságot, valamint a technológia használatát és fejlesztését. A DODO saját fejlesztésű technológiai platformja kulcsszerepet játszik a fenntartható városi logisztikában.
“Az új arculat hűen tükrözi, hogy tisztán B2B-orientált technológiai vállalatként pozícionáltuk magunkat újra. Modern, szolid színekre és egyszerű, játékos geometriára építünk, amely a céljaink eléréséhez vezető utat jeleníti meg. Olyan arculatot alkottunk meg, amely időtálló, és egyszerűségének köszönhetően hatékonyan alkalmazható minden olyan piacon, ahol a DODO szolgáltatásaival jelen van. Az egyszínű árnyalatok használatával igyekszünk kifejezni működésünk két fő alapelvét: a fenntarthatóságot és a technológiai kompetenciát” – mondta Sáfár Károly, a DODO magyarországi képviselője.
Helyi startupból Európa egyik vezető logisztikai vállalata
Az új arculat megmutatja, hogy a DODO, egy helyi startupból elismert nemzetközi vállalattá vált, amelynek célja, hogy új logisztikai szabványokkal újítsa meg a kiszállítások piacát Európa-szerte. A vizuális arculatváltáson és a B2B-fókusz előtérbe helyezésén túl a vállalati struktúra is jelentősen átalakult. A DODO Groupot a csoport többségi tulajdonosa, Michal Menšík vezeti. Martin Marek pedig a közelmúltban foglalta el a csoport operatív igazgatói posztját. Közvetlenül neki jelent Ivo Velíšek, aki a vállalat csehországi és szlovákiai vezérigazgatójaként csatlakozott a vállalathoz.
A megerősített menedzsment mellett a Daniel Křetínský és Patrik Tkáč vezette befektetők 60 millió eurós beruházása is segíti DODO-t európai céljai elérésében. A DoDo a pénzügyi forrásokat operatív és értékesítési csapatok kiépítésére fordítja, elsősorban a nyugat- és dél-európai piacokon. A vállalat célja, hogy hosszú távon megőrizze pozícióját a három legnagyobb európai utolsó két kilométeres logisztikai szolgáltató egyikeként. A DODO továbbra is meg kívánja őrizni úttörő szerepét a futárszolgáltatások megújítása terén – ennek érdekében folyamatosan dolgoznak a szolgáltatás minőségének folyamatos javításán, a gyorsaság és pontosság fejlesztésén, valamint az új logisztikai modellek bevezetésén, illetve a fenntartható zónalogisztikai megoldások alkalmazásán.