Megugrott a kereslet a biciklik iránt

kutatás

Az elhúzódó rossz idő után végre megérkezett a tavasz: süt a nap és már egy pulcsi is elég, ha kimerészkedünk otthonról. Ennyi elég is volt Magyarországnak és a régió országainak, ugyanis megugrott az érdeklődés a biciklik és a kapcsolódó termékek iránt, emellett pedig az egyéb, a szabadban és a kertben használható eszközök kereslete is nőtt.

Magyarországon a bicikliknél 34%-os, az elektromos bicikliknél 46%-os ugrás figyelhető meg. A jóidőhöz kapcsolódó autógumiknál is 30%-os a növekedés, ahogy a kerti szerszámoknál is jelentősen nőtt az érdeklődés: az egykezes metszőollókra 35%-kal, a kétkezesekre 49%-kal, míg a permetezőkre 79%-kal többen kerestek rá. Nagy eséllyel a LEGO növényfókuszú Botanical kollekciója is felkeltette az emberek érdeklődését, ugyanis 23%-kal többen kerestek rá a kreatív építőkockákra – feltételezhetően azért, hogy ne csak valódi, hanem közösen összerakott virágokkal is díszíthessék az otthonaikat.

Csehországban a gyerekcipők domináltak, ugyanis közel két és félszeres volt irántuk az érdeklődést. A kerti munka szimbólumaiként kerültek a toplistára a trágyák (49%), a fűnyírók (37%) és a vezeték nélküli fúrók (34%), így szomszédaink is izgalmas kerti tevékenységekre készülhetnek – ha épp nem bicikliznek, ugyanis azok keresései 33%-kal nőttek. A csehek a kiskedvenceikről sem feledkeztek meg, mivel 47%-kal többet kerestek kisállatokkal kapcsolatos termékekre.

Szlovákiában a három legnépszerűbb termék egyike a gyepszellőztető volt, amit több mint kétszer annyian kerestek. Emellett a teák iránt több mint két és félszer annyian érdeklődtek, mint korábban, de semmi sem tudott felérni a szappanokhoz, amelyek keresése közel ötszörösére ugrott. A biciklik és az elektromos biciklik itt sem maradtak ki: kb. 30-30%-kal nőtt irántuk az érdeklődés.

Romániában is a kerti eszközök domináltak: permetezők (55%), metszőollók és fűnyírók (34-34%), pumpák (30%) és kultivátorok (24%). Bulgáriában az ütvecsavarozók voltak a legnépszerűbbek (112%), Szlovéniában a szerszámokban használható akkumulátorok (45%) és a fűnyírók (40%), míg Horvátországban különféle elektromos szerszámok (167%). A horvátok már a pizzasütésbe is belevágnának, ugyanis majdnem kétszeresére nőtt az érdeklődés a pizzasütők iránt.

Szerbiában szintén a biciklik vezették a kereséseket: a városi bicikliket 136%-kal keresték többen, míg az elektromosokat 32%-kal.

Egy biztos, Magyarország és a teljes régió is alig várta már, hogy kiszabaduljon a lakásból és belevethesse magát a kerti és a ház körüli munkákba, valamint elmenjen egy jót biciklizni. Ez pedig egyértelműen meglátszik az Árukereső.hu legfrissebb adataiból. A cél pedig, hogy a szükséges holmikat, akár előre tervezve, akár az utolsó pillanatban, de a lehető legjobb áron tudják beszerezni a fogyasztók – erre pedig tökéletes az Árukereső.hu.