Változások az Alzánál

webshopok

Az Alza.hu ügyfelei mostantól a reklamált termékeket az AlzaBoxokon keresztül is visszaküldhetik. A Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban több mint 210 000 csomagautomatát működtető webáruház ismét egy újabb lépéssel közelebb került céljához, hogy hálózata a helyi közösségek számára minél hasznosabb legyen és kényelmesebbé tegye mindennapjaikat.

Az Alza internetes áruház az AlzaBoxok révén bővíti ügyfélszolgálati tevékenységét Magyarországon és Szlovákiában is. Az Alza több újítást is bevezetett csomagautomatáira vonatkozóan a közelmúltban, így a hangutasításos vezérlést, illetve nemrégiben azt is lehetővé tette, hogy az ügyfelek más szolgáltatóknál leadott rendeléseiket is az Alzaboxokban vegyék át. Mostantól pedig a vevők a megvásárolt áruk visszaküldését, valamint reklamációját is intézhetik a csomagautomatákon keresztül. Az Alza tesztüzemben először tavaly nyáron Csehországban indította el ezt a szolgáltatást, amely azonnal nagy népszerűségre tett szert a vásárlók körében. Hathónapos működése alatt mintegy 70 ezer ügyfél vette igénybe, és az AlzaBoxokon keresztül leadott reklamációk és visszaküldések ma már a Cseh Köztársaságban a befogadott esetek 23%-át teszik ki.

„Az elmúlt három évben sikerült jelentősen leegyszerűsítenünk és lerövidítenünk a reklamáció és az áruvisszaküldés folyamatát. Például a reklamációk több mint felét az átvételt követően azonnal rendezzük az áru kicserélésével vagy a pénz visszatérítésével. Az AlzaBoxokon keresztüli visszaküldés egy újabb lépés, amely közelebb visz bennünket ahhoz a célunkhoz, hogy a vásárlást a lehető legkényelmesebbé tegyük, és vevőszolgálatunk könnyen elérhető és magas színvonalú szolgáltatást nyújtson ügyfeleinknek. Úgy gondoljuk, hogy a cseh vásárlókhoz hasonlóan a magyar ügyfelek is szeretni fogják ezt az újdonságot” – mondja Lukáš Janeček, az Alza.cz reklamációs osztályának igazgatója.

A visszaküldési folyamat rendkívül egyszerű, a szolgáltatás pedig teljesen ingyenes. A vásárló bejelentkezik a fiókjába az Alza.hu oldalán, kiválasztja az adott terméket, valamint azt, hogy azt vissza szeretné küldeni vagy reklamációt kíván érvényesíteni, és megkapja az ügy azonosítószámát. A visszajuttatás módjaként az AlzaBoxot kell választani. Ezután vagy kinyomtatja és ráragasztja a címkét a csomagra, vagy egyszerűen csak jól láthatóan ráírja a csomagra az ügy azonosítószámát. Végül bármelyik AlzaBoxnál beszkenneli a címkét vagy a képernyőn a billentyűzet használatával írja be az azonosítószámot. Ekkor kinyílik egy üres rekesz ajtaja, ide kell behelyezni a csomagot. Az ajtó bezárása után az ügyfél értesítést kap arról, hogy a csomagot regisztrálták, és Alza fiókjában a „Reklamációk és visszaküldések” részben nyomon követheti az ügy státuszát.

Az AlzaBoxokon keresztüli visszaküldésre azon, az Alzánál vásárolt áruk esetében van lehetőség, amelyek kézbesítése is lehetséges AlzaBoxokon keresztül. A nagyméretű készülékeket személyesen vagy futárral kell az üzletekbe visszajuttatni. A tervek szerint a jövőben az Alza olyan harmadik felek számára is kiterjeszti ezt a szolgáltatást, akik már kézbesítenek az AlzaBoxokon keresztül.

A megrendelések kényelmes kiszállításának fontossága a pandémia kezdete óta egyre nagyobb jelentőséggel bír, és a magyarországi vásárlók több mint 50%-a választja már az AlzaBoxot a megrendeléseihez. „Nagy lehetőséget látunk az ügyfélélmény javítása terén, és nemcsak az érintésmentesség miatt, hanem különösen azért, mert az AlzaBoxok éjjel-nappal, a nap bármely szakában rendelkezésre állnak. Ehhez hozzájárul az is, hogy az automatákat ügyfeleink otthonához vagy a forgalmas útvonalakhoz közel helyezzük el, hogy azok a lehető legkönnyebben elérhetőek legyenek” – mondja Peter Šupák, az Alza.cz expanziós és létesítményekért felelős igazgatója, hozzátéve, hogy a hálózat jelenleg három országban több mint 2000 helyen üzemeltet AlzaBoxot – Magyarországon közel 200, Szlovákiában több mint 560, Csehországban pedig 1300 ponton.