Tizenöt milliárdos forgalom a Pepitánál

webshopok

Minden fontos mutatóban 50 százalék feletti növekedést ért el 2021-hez képest, ezzel fennállásának legerősebb üzleti évét zárta tavaly és folytatja ugrásszerű fejlődését a Pepita Csoport, közölte a cég. A 2023-ra kitűzött üzleti célok, azaz a nemzetközi piacszerzés, a marketplace és az ügyfélszolgálat további erősítése érdekében a Csoport négy új taggal bővítette menedzsmentjét kereskedelmi, technológiai, ügyfélszolgálati és marketplace területen.

A COVID ugyan már kevésbé nyomta rá a bélyegét az online boltok 2022-es évére, de, mint a legtöbb iparágnak, úgy az e-kereskedelemnek is meggyűlt a baja a háború negatív gazdasági hatásaival, az ingadozó devizaárfolyamokkal és az inflációval. A nehezítő körülmények ellenére a hibrid, azaz hagyományos és piactér modellben egyaránt működő Pepita.hu mellett több weboldalt is üzemeltető Pepita Csoport nem csak folytatni tudta nemzetközi terjeszkedési törekvéseit, de kiemelkedő üzleti eredményesség mellett tette mindezt.

Az egyedi látogatások számában éves szinten tapasztalt 30 százalékos növekedés önmagában is kiemelkedőnek számít iparági szinten, de a csoporthoz tartozó oldalak ügyfélvonzó- és megtartó képességét még jobban mutatja az értékesített termékek számának közel 80%-os, összértékének 70% feletti növekedése. Ha hozzátesszük, hogy a tavalyi évben 640 ezer vásárló összesen 15 milliárd forintot költött a Pepita oldalain, egyértelművé válik, miért jegyzik a Pepitát a hazai online kereskedelmi piac legfontosabb szereplői között.

Pelenkák és bútorok viszik a forgalmat

Szinten végtelennek tűnő választékból kerül ki a Pepitán értékesített közel 1,6 millió termék, de néhány termék és kategória magasan kiemelkedik erről a palettáról. Az értékesített termékek darabszámát tekintve továbbra is a gyorsan forgó fogyasztási cikkek a slágertermékek, magasan vezeti a kategóriát, közel 30 ezres darabszámmal a legnagyobb számban fogyó termék a pelenka, amely majd’ 350 millió forinttal az értékeket összesítő listán is előkelő helyen szerepel. Vásárlási értéket tekintve a bútorok dominálnak a Pepita vásárlóinak körében: az oldalon összesen több mint egymilliárd forint értékben találtak gazdára szekrények, ifjúsági ágyak és komódok.

Négy új tag a menedzsmentben

A két korábbi Szállás.hu alapító, Dorcsinecz József és Varga Zoltán által felépített és vezetett, majd az OTP csoporthoz tartozó PortfoLion alapkezelő tőkebefektetésével 2020-ban megerősített Pepita Csoport a jelentős hazai piacszerzés után jelenleg a német, szlovák, román piacok fejlesztésén, és egy hatékony, a célokat hosszú távon is támogatni képes menedzsment felépítésén dolgozik. Ennek köszönhető, hogy a tavalyi év végén és az idei év elején összesen négy új taggal, kulcspozíciókban bővült a cég felsővezetése. Kereskedelmi igazgatói pozícióba érkezett a korábban az Extreme Digital, majd az eMAG-fúzió után a két cég közös hardline kategóriáját vezető, és az összeolvadást 50 fős csapatával tevékenyen segítő Sásdi Norbert. “Jó időben jött a találkozás, hiszen az alapítók olyan víziót tudtak nekem mutatni, amivel könnyen tudok azonosulni. A személyes célom, hogy a most épülő csapatommal a top3 hazai e-kereskedelmi szereplő közé vezessük a Pepitát és több piacon is meghatározóvá tudjunk válni a következő 5 évben” – emelte ki Sásdi Norbert.

A Pepita marketplace élére szintén egy korábbi eMAG-os vezető, Papp Máté került, aki 2017 óta volt az eMAG marketplace igazgatója. Papp Máté legfontosabb feladata,a Magyarországi Marketplace üzletág tovább fejlesztése mellett, hogy a külföldi Pepita-piacokon is elindítsa a cég eredményessége szempontjából kiemelten fontos marketplace modell működését.

Nem iparágon belülről, de felbecsülhetetlen szakmai tapasztalattal érkezett a cégcsoport új termékfejlesztési vezetője, Köteles Ádám, a MOL-csoport downstream üzletágának korábbi IT vezetője. Legfőbb feladata, hogy azokra az üzletileg megalapozott projektekre összpontosítsa a cég informatikai erőforrásait, melyek a vállalatcsoport számára a legnagyobb értéket teremtik.

Egészségügyi területről, közgazdász, pszichológus, senior projektmenedzser és service designer háttérrel érkezik a pepita ügyfélszolgálati vezetői posztjára Kató-Nagy Szilvia, aki az egyre növekvő ügyfélszolgálati terhelés továbbra is magas színvonalú kezeléséért felel.

A Pepita Csoport vezetéséért és a stratégia kialakításáért továbbra is a két alapító, Dorcsinecz József és Varga Zoltán és az operatív igazgató, Sárközi Tamás felel.