2023 első három hónapjában már annyi áruhiteles vásárlás valósult meg az eMAG-nál, mint tavaly 8-9 hónap alatt: a legtöbben okostelefont, laptopot és tévét vettek részletre, a mosógép csak egy kicsivel maradt le a top 3-ból. Az már most jól látszik, hogy idén nem a 0% THM, hanem a minél hosszabb futamidő élvez prioritást: januártól március végéig ötből csupán két terméket vásároltak “ingyenhitelre”, ennél jóval népszerűbb a kamatos, de négy, három vagy két évre szóló részletfizetés. Tízből hét ügyfél online, három pedig személyesen az üzletben igényel áruhitelt.
Budapest, 2023. április 24. 2022 első negyedévében összesen vásároltak annyi terméket áruhitelre az eMAG-nál, mint idén csak február hónapban – 2023 első negyedévében megháromszorozódott az áruhitellel részletre vásárolt termékek volumene a tavalyi év első három hónapjához képest.
Eddig több kütyüt vettek részletre, mint háztartási gépet
Idén januártól márciusig messze a legnépszerűbb áruhitelre vásárolt terméknek az okostelefonok számítanak, a másodiknak a laptopok (ezekből nagyjából feleannyit vettek részletre, mint mobilból), a harmadik helyre a tévék jutottak (nagyjából a laptopokkal azonos mennyiségben), míg a negyedik és ötödik helyre a mosó/szárítógépek és a hűtőszekrények, fagyasztók kerültek.
“Annak, hogy a digitális eszközök népszerűbbek a háztartási nagygépeknél, részben az lehet az oka, hogy tavaly nyáron a rezsicsökkentési szabályok változása nyomán már volt egy “roham” az energiatakarékos berendezésekért. Emellett az év elején az eMAG-nál okostelefonok, laptopok és tévék kapcsán futottak a legintenzívebb áruhiteles kampányok” – kommentálta az aktuális trendeket Dózsa Ákos, az eMAG pénzügyi szolgáltatásokért felelős csoportjának munkatársa.
A hosszabb futamidő fontosabb a 0% THM-nél
Egy áruhitelt választó tipikus eMAG-vásárló 2023 első negyedévben 250 ezer forintnyi áruhitelt vett fel a vágyott termék megvásárlásához. Idei sajátosság, hogy az ügyfelek az év eleje óta egyértelműen előnyben részesítik a hosszabb futamidejű, de kamatos áruhiteleket a rövidebb lejáratú, de 0% THM-es ajánlatoknál – a legnépszerűbb öt konstrukcióból csupán kettő “ingyenhitel.”
Tízből hét vásárló online igényel áruhitelt
Az eMAG vásárlóinak zöme, tízből hét vásárló online adja le hiteligénylését, ami nem meglepő, mert ez a legkényelmesebb módja a szükséges dokumentumok megosztásának, ugyanakkor viszonylag magas (30%) a szaküzletek valamelyikében hitelt igénylő ügyfelek köre is – ez utóbbi megoldás előnye, hogy a sikeres elbírálás esetén rögtön hozzá is juthatnak a termékhez.
Az is nagyon gyakori, hogy az ügyfelek az online lebonyolított rendelésüket nem házhozszállítással , vagy easyboxba kérik, hanem valamelyik üzletbe és ott történik meg az áruhitel ügyintézés is. Amennyiben ezt a formáját nézzük az ügyintézésnek, az áruhitel-forgalom közel 50 százaléka bonyolódik az eMAG-üzlethálózatban.