Felpörgetné az online értékesítést az Árukereső megoldása

webshopok

Márkaként vagy márkákat forgalmazó viszonteladóként, disztribútorként felmerülhet munkánk során a jogos kérdés: új termék vagy lineup bevezetése esetén hogyan tudnánk növelni a hatékonyságot anélkül, hogy hatalmas vagyonokat kelljen elkölteni marketingre?

Az egyik lehetséges választ az Árukereső csapata szolgáltatja, neve pedig: Product Ads

Célirányos megjelenítésre, az újdonságok, akciók, promóciók kiemelésére tökéletesen alkalmas az Árukereső Product Ads szolgáltatása, amely Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában intenzíven növekszik. A jelenlegi nem szokványos piaci körülmények között, amikor már egyre nagyobb kihívás az eredményesség a hagyományos értékesítési technikákkal, komoly segítség a viszonteladóknak és márkáknak.

A Product Ads szolgáltatása jelentősen növeli a partnerek értékesítését is. A márkák a kategórialisták előre meghatározott, előkelő helyein jeleníthetik meg a termékeik, függetlenül azok népszerűségétől. Ez segíthet a viszonteladóknak, hogy modellcsere esetén vagy új, bevezetendő termék esetén hamarabb ismertesség azt meg a vevőkkel, ezáltal az eladások is gyorsabban induljanak be. Technikailag ez úgy néz ki, hogy egy új termék előre kerülése esetén nagyobb figyelmet kap a vásárlóktól, gyorsabban megismerkednek vele, majd, ha az valóban piacképes, organikusan is olyan sok látogatást kap, hogy később nincs szükség külön kiemelésre. – mondta Both Hunor, az Árukereső.hu értékesítési vezetője, aki éppen ezért is tartja ezt a megoldást az online értékesítés jelenleg elérhető egyik leghatékonyabb eszközének.

Láthatóan az online forgalmazók is felismerték a megoldás jelentőségét: a Heureka-csoport zászlóshajóinak számító cseh, magyar és szlovák piacokon óriási az érdeklődés a Product Ads-re. Ez az elmúlt öt évben átlagosan 31 százalékot nőtt éves szinten ezekben az országokban, ami még a korábbi időszak inflációs csúcsai mellett is elismerésre méltó teljesítmény az ügyfélszám vonatkozásában. A szakértő a magyar piacon ennél jóval nagyobb, akár 100 százalékos növekedésre számít 2024-ben a potenciális ügyfelek terén, mivel Magyarországon csak 2023-ban került erősen fókuszba ez a hirdetési forma, a vadonatúj brand sales csapat révén!

A termékkategóriákon belül főként a műszaki cikkek számítanak húzóágazatnak mindhárom országban. Ezeken kívül a háztartási gépek, a barkács cikkek és kertrendezés, a bútorok, a sport, továbbá a gyerekekkel kapcsolatos termékek (ruhák, cipők, játékok) a legnépszerűbbek. Ennél mélyebb bontásban az figyelhető meg, hogy míg Magyarországon a beépíthető készülékekre és a porszívók/takarítógépekre veszik igénybe a leggyakrabban a Product Ads szolgáltatást az Árukereső.hu üzleti partnerei, Csehországban a háztartási kisgépek kerültek az élre.

A pozíciók ára 20 Ft-tól indul és a márkák eldönthetik, hogy egy kattintás mennyit ér meg nekik egy-egy adott helyen, és ezt fokozatosan igazíthatják termékstratégiájuknak megfelelően.

Természetesen licitálásra is van lehetőség, hiszen egy-egy adott pozíciót több brand is kiszemelhet. Ilyenkor a licittel azt az összeget lehet megadni, amelyet a megbízó kattintásonként hajlandó fizetni a hirdetés minimális kattintási árához képest azért, hogy a termék jobban érzékelhető helyen. Magyarországon a kategóriaoldal 2., 4. vagy 7. pozíciójában jelenhet így meg egy termék. „A hirdetőnek 100 százalékos kontrollja van a licitalapú hirdetési felületen. Ő dönti el, mekkora büdzsét áldoz az adott megjelenésére, mi az a lélektani határ, ameddig hajlandó elmenni klikkenként” – szögezi le az értékesítési vezető.

Túlárazás fel sem merülhet, hiszen a kattintások ára felülről szabályozva van, ami nem teszi lehetővé egy bizonyos összeg fölé történő licitálást! Az átkattintások alapján zajló elszámolás teljesen tiszta és egyértelmű. Ha van kattintás, akkor kell csak fizetnie az ügyfeleknek, az eddigi eredmények pedig arra világítanak rá, hogy az emberek előszeretettel kattintanak rá ezekre a termékekre, alátámasztva a Product Ads sikerességét.

„A 2., 4. vagy 7. pozícióval elértük azt, hogy a hirdetések a lehető legkorábban kerüljenek a látogatóink elé” – fogalmaz Both Hunor. “Ez pedig óriási előny.” Amikor ugyanis egy új termék felkerül az Árukeresőre, akkor kategórialistájának az utolsó helyét foglalja el, hiszen a regisztrációhoz szükséges klikken túl más nem érkezhetett még rá. Innen eljutni az első oldalig – főleg a nagyon kompetitív kategóriákban – kifejezetten nehéz, sokszor lehetetlen vállalkozás. A Product Ads ugyanakkor megadja azt a lehetőséget, hogy a termék akár a legelső perctől a második pozícióban jelenjen meg, amivel jócskán megnő az esélye rá, hogy felkelti az online vásárlók érdeklődését, és így tartja is helyét azután is, hogy már nem él egy-egy partner a Product Ads adta lehetőségekkel. Felmerülhet azonban a kérdés, hogy ha fizet érte egy vállalat, bármit megjeleníthet a listák élén? A válasz: nem.

A minőséget az Árukereső.hu szakmai kontrollja jelenti. A partnerek komoly előszűrésen esnek át ahhoz, hogy egyáltalán elérjék ezt a státuszt, az ár-összehasonlító oldal szakemberei folyamatosan figyelik a termékeket, és gyorsan kiszűrik a minőségi követelményeknek nem megfelelőket vagy azokat, amelyek forgalmazása nem megengedett. Erre kiemelten lehet szükség amiatt, mert az egyes piacokon nem teljesen azonosak a jogszabályi elvárások.

A Product Ads-et Csehországban több mint öt éve használják már és felhasználói tábora tízszerese a magyarnak, Szlovákiában pedig négyszeres ez az arány. A szakember szerint különösen az olyan piaci körülmények között mutatkozik igény a Product Ads-hez, amikor a piac telített vagy éppen nem úgy dübörög, hogy a márkáknak a megfelelő mértékben kedvezzen. Márpedig évek óta nem szokványos piaci körülményekkel szembesülünk, amikor már semmit nem lehet megoldani pusztán rutinból, hagyományos eszközökkel.

Az értékesítési vezető úgy véli, hogy míg 2023 a kihívások éve volt még az évtizedes kereskedelmi tapasztalattal rendelkezőknek is, jövőre viszont javulhat a helyzet. Szerinte elkezdtünk kijönni a gödörből, és az év végéhez közeledve is az érződött, hogy a hirdetők egyre jobban bíznak abban, hogy 2024-ben új erőre kaphat a fogyasztás, beindulhat a növekedés. A Product Ads egy felfelé tartó piacon is látványos kiemelést biztosít a megbízók termékeinek, amely felér egy megkülönböztető jelzéssel. Átlátható, maximalizálja a befektetett költségeket és eredménye szinte azonnal tapasztalható amellett, hogy hosszútávú előnyökkel várja a partnereket.