Erős évet zárt az Alza-csoport

webshopok

Az elmúlt tíz év legnagyobb mértékű növekedését jegyezte 2020-ban az Alza-csoport. A vállalat 1,4 milliárd eurós forgalommal zárt, 15,8 millió rendelést dolgozott fel, amelyeknek közel felét online, bankkártyával fizették.

Az előzetes eredmények szerint az Alza-csoport tavaly 1,4 milliárd eurós nettó forgalmat ért el. A webshop így az elmúlt tíz év legnagyobb mértékű növekedését érte el, éves szinten 28%-kal nőtt. Csaknem 5 millióra emelkedett az egyedi vásárlók száma, akik 15,8 millió megrendelést adtak le a webshopban.

“Ügyfeleink ebben a nehéz időszakban is bíztak bennünk, ezt bizonyítja, az egyes piacainkon elért növekedés. Magyarországon 27%-kal, Csehországban 23%-kal, Szlovákiában pedig 36%-kal nőtt forgalmunk. Óriási sikereket értünk el Ausztriában és Németországban, ahol 250 és 236 százalékkal nagyobb forgalmat értünk el”- mondta Tomáš Havryluk, az Alza igazgatótanácsának alelnöke.

A terjeszkedés mellett az Alza szolgáltatásai és a kínált áruk portfóliójának fejlesztésébe is invesztált. “A saját márkáinkra összpontosítottunk, mint például a Campgo és a Stormred sporteszközök, az AlzaGuard mobiltelefonok, valamint az AlzaPower termékek tartozékai, vagy az AlzaEco organikus drogéria” – jegyezte meg termékkínálatuk növekedésével kapcsolatban Petr Bena, az Alza igazgatótanácsának alelnöke.

A világjárvány idején bebizonyosodott, hogy helyes döntés volt az önkiszolgáló AlzaBox átvevőhelyek hálózatának intenzív fejlesztése. A webshop az utóbbi év során megháromszorozta a rendelések átvételének egyik legbiztonságosabb módját biztosító Alzaboxok számát, hiszen a gyorsaság és egyben az átvétel biztonsága az ügyfelek legfőbb igényéivé váltak. Így az egyik legfontosabb prioritás az átvevőpontok számának bővítése volt” – hangsúlyozta Tomáš Havryluk.

2020-ban 15 specializált termékcsoport érte el az egymilliárdos cseh koronás forgalmi értékhatárt. “Az új milliárdos különlegességek között voltak szépség- és drogéria, hobbi és kert, termékek, játékok, hordozható elektronika, sporteszközök, nyomtatók. Az Alza így igazi széleskörű áru és szolgáltatás értékesítővé vált “- mondta Jan Sadílek, az Alza.cz marketingigazgatója. A mobiltelefonok forgalma meghaladta a 150 millió eurót, közel ekkora összeget ért el a laptopok, otthoni elektronika, valamint az informatikai, illetve mobiltelefon-kiegészítők eladása. “Rekordnap volt számunkra december 14-e, amikor is több mint 11 millió eurós bevételt értünk el 119 715 megrendelés mellett. Ez másodpercenként átlagosan 1,39 megrendelést jelent “- tette hozzá Sadílek.

A vásárlók a készpénz nélküli fizetési módokat részesítették előnyben, a fizetési tranzakciók csaknem 70%-a bankkártyával történt. A korábban nagyon népszerű utánvéttel vagy az áru átvétele során készpénzzel történő fizetéssel szemben az online kártyás fizetések aránya 46%-ra nőtt. Az Alza Számlafinanszírozási szolgáltatásának használata éves szinten több mint 440 százalékkal nőtt a beszállítók körében köszönhetően a gyorsabb finanszírozási lehetőségnek.

2020-ban az Alza-csoport csaknem duplájára növelte rászorulóknak nyújtott segítségét 2019-hez képest. Egymillió koronát adományozott a CoroVent tüdőventillátorok fejlesztésére, csatlakozott a COVID19CZ csoporthoz és segített elindítani a 1212-es vonalat. Az Alza saját 3D nyomtatóin készített arcpajzsokat egészségügyi dolgozók, valamint saját alkalmazottai számára is, illetve védőfelszereléseket, fertőtlenítőszereket és sátrakat biztosított a hajléktalanoknak. A Segítség nevű CSR platformjába már 80 nonprofit szervezetet vont be, több mint 100 projekttel, amelyek támogatására több mint 2,2 millió cseh koronát gyűjtöttek össze. További támogatást kaptak a szociálisan hátrányos helyzetű gyermekek Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában, akiknek az Alza laptopokat ajándékozott, hogy részt vehessenek az online oktatásban. 1,5 millió cseh korona összegű pénzügyi ajándékot adományozott a koraszülöttek és családjaik számára létrehozott alap számára.