Díjazták a legjobb webáruházakat

webshopok

Idén 14. alkalommal rendezte meg az Árukereső.hu Az Ország Boltja versenyt, hogy meglelje az ország legnépszerűbb webáruházait és idén először brandjeit a fogyasztók szavazatainak segítségével. Mindezt az online shopping legaktívabb időszakában, a karácsony előtti és utáni szezonban. Február 7-én a Millenáris adott otthont az ünnepélyes díjátadó gálának. Az eredményekből az is kiderült, hogy a 2024-ben szerzett vásárlói értékelések alapján mely boltok a legkiválóbbak.

Az online vásárlás folyamatát és élményét jelentősen befolyásolja a webshop által nyújtott szolgáltatás minősége. A megbízhatóságot pedig a folyamatos pozitív visszajelzések megerősíthetik, megkülönböztetve a webshopot versenytársaitól. 2010-ben írta ki először Az Ország Boltja versenyt az Árukereső.hu, amely az internetes közösség szavazataira és a valós fogyasztók vásárlás utáni értékeléseire épül.

2024 legjobbjainak megtalálásához decemberben kezdődött a szavazás. A szezonválasztás nem véletlen, ugyanis ez a legmegfelelőbb időszak annak kiderítésére, hogy a fogyasztók mely webáruházakat szeretik a legjobban. A karácsony előtti és utáni periódus a legaktívabb az online vásárlás szempontjából. Az előző évek hagyományaihoz hasonlóan februárban egy izgalmas gálán vehették át a nyertesek elismeréseiket.

Az Ország Boltja verseny legjobbjait Népszerűségi díjakért és Minőségi díjakért, 13-13 kategóriában a vásárlói vélemények és visszajelzések alapján hirdetik ki. A Népszerűségi kategóriákban, ahogy minden évben, így idén is az orszagboltja.hu oldalon, illetve a webáruházak oldalaira kihelyezett szavazódobozok segítségével szavazhatott bárki, aki vásárolt az adott webshopban. A brandek esetében a fogyasztók a webáruházakhoz hasonló módon szavazhattak kedvenc márkáikra, hogy kiderüljön, mely gyártók és brandek a legnépszerűbbek Magyarországon, olyan kategóriákban, mint például a lakberendezés, a játék, a szépségápolás vagy a műszaki cikkek. A Minőségi díjakért az Árukereső.hu Megbízható Bolt Programjában résztvevő webáruházak indulhattak a visszajelzések alapján mért éves eredményeikkel. Ezek esetében az üzletektől a vásárlók e-mailben kaptak kérdőívet, amely értékelései alapján dőlt el, hogy ki a nyertes. A Minőségi díj kategória győztesei közül a legkiemelkedőbb nyerhette el Az Ország Boltja fődíját, ami idén a GAMEWIZ lett.

„A Magyarországon értékesítő webshopok egyik legnívósabb versenye három fő célt szolgál” – fejtette ki Szták András, az Árukereső.hu ügyvezető igazgatója. „Egyrészt megjutalmazza az egész éves, kiemelkedő munkát, másrészt inspirációként, motivációként szolgál a többiek számára. Harmadrészt pedig egyértelművé teszi a fogyasztók számára is, hogy honnan érdemes elsősorban rendelniük.” Hozzátette, hogy „a verseny ugyanis lassan másfél évtizede tökéletes alkalom arra, hogy lenyomatot készítsen a hazai online vásárlás domborzatáról, és a jövő irányait is meghatározza.”

Az idei nyertes GAMEWIZ a titulus és az elismerés mellett 500 000 forint értékű PPC nyereményt is kap. Újdonság, hogy átadták „A legtöbbet fejlődött partnerünk 2024” különdíjat is, amit a Lenovo nyert el. Idén az esemény főtámogatója ismét a Visa volt, amely egy Visa különdíjat is átadott Marketplace kategóriában az idén újra nyertes MarketWorldnek.

„Fontosnak tartjuk, hogy Az Ország Boltja díj azoknak a vállalkozásoknak jár, amelyek kiemelkedő

online vásárlói élményt nyújtanak, és a fizetési folyamat is zökkenőmentesen illeszkedik a teljes

élménybe. Úgy gondoljuk, hogy a jövőben azok a digitális megoldások fognak kiemelkedni, ahol a

vásárlás és a fizetés szoros, harmonikus egységet alkot. A vásárlók elvárása lett, hogy minden online tranzakció egyszerű és gördülékeny legyen, a jövő generációi számára ez pedig talán még fontosabb lesz. A világ vezető fizetési szolgáltatójaként, a Visa célja, hogy az online vásárlások ugyanolyan gyorsan, biztonságosan és kényelmesen történjenek, mint az érintéses fizetés a hagyományos boltokban. Ennek megvalósításában a Marketplace szolgáltatók kiemelt partnereink lesznek..” – nyilatkozta Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős vezetője.

A 13 kategória Népszerűségi és Minőségi díjait egy izgalmas, grandiózus gálaeseményen adták át. A helyszínen egy lélegzetelállító show és egyéb szórakoztató programok várták a vendégeket. A rendezvényen az Árukereső.hu anyavállalata, a Heureka Group vezetői is jelen voltak, beleértve David Chmelař Group CEO-t is.

A Visa főtámogatói szerepén túl a rendezvényt elismert nagyvállalatok szponzorálták, és maguk is adtak át díjakat a támogatott kategóriáikban: a Sony a szórakozás és kikapcsolódás; a Stiga az építkezés, kert és lakberendezés; a Whirlpool a műszaki cikk és mobilkommunikáció; a Philips a szépségápolás és egészség, a Lego a játék; a Lenovo és a CHS közösen a számítástechnika; a Reckitt és a Brand Testing Club a Baba-mama – előbbi a népszerűséginél, utóbbi a brandnél – ; a Lamax pedig az autó-motor kategóriákban adták át a díjakat. A nagysikerű rendezvényen továbbá a Brand Testing Club nyújthatta át az első Brand-díjat, míg a Foxpost kiemelt Gold partnerként vett részt, és a Webpláza kategória nyertesének adhatta át díját.