Idén nagyon felpöröghet az online építőanyag-kereskedelem

trendek

Az online kiskereskedelem robbanásszerű, 35 százalékos növekedést ért el a koronavírus hatására tavaly. Forgalma a várakozások szerint 2020-ban meghaladta az egybillió, azaz 1000 milliárd forintot. Eközben az otthonteremtési támogatások hatására élénkül a kereslet az építőanyagok iránt. E két hatás együttesen felpörgeti az online építőanyag-kereskedelmet, új kihívások elé állítva a kereskedéseket – hangzott el az Évindító Mapei Kereskedő Konferencián.

A jelenség egyik tünete, hogy mindennapossá vált a vevők online tájékozódása vásárlás előtt. Információkat szereznek a kivitelezés folyamatáról, építőanyagokról, lehetséges alternatívákról. Ez kihívás elé állítja a kereskedőket, szaktudásra és bizonyított kompetenciára van szükség, hogy meg tudják válaszolni a vevők kérdéseit és segíteni tudják a megfelelő megoldás megtalálását. Ma már nem elég szakértőnek tűnni, annak is kell lenni! – mondta Tóth Csaba a Mapei Kft. értékesítési osztályának vezetője.

Fordulóponton az építőanyag kereskedelem

Kulcsár István Róbert, a Shoprenter.hu egyik alapítója, vezető tanácsadója elmondta, hogy jelenleg mintegy 15 ezer webáruház létezik Magyarországon, azonban a számuk egyre nő. Ma már szinte nincs olyan termék vagy szolgáltatás, amit ne lehetne értékesíteni az interneten. Az építőanyag-kereskedelem digitalizálódása elkezdődött, aki nem vesz benne részt, versenyhátrányt szerez.

Aki sikeresen meg tudja oldani az építőanyag szállítási problémákat, valamint innovatív szolgáltatásokat ad a termékekhez, például elviszi a sittet, vagy gépet ad bérbe, az versenyelőnyhöz juthat.

A szakember szerint a webáruház indításánál elsőként fel kell állítani a stratégiát, melynek keretében meg kell fogalmazni, hogy milyen értéket kínál a webshop, majd validálni kell, hogy amit adunk érdekli-e a piacot.

Ma már a webshop informatikai háttere könnyen megteremthető. Hacsak nincs valamilyen egyedi igénye a vállalkozásnak, akkor a bérelhető webshop rendszerek hatékony megoldást nyújtanak. A siker érdekében kiemelten fontos a logisztikai folyamatok hatékonysága, az IT rendszerek költséghatékonysága, valamint a jó konverziós ráta.

Ez utóbbi azt jelenti, hogy a webshop látogatói közül hányan vásárolnak. Mivel a látogatók szerzése pénzbe kerül, minél többen vásárolnak annál hatékonyabb a webshop. Ezt a megfelelő információval lehet a legjobban segíteni. Kulcsár István Róbert tapasztalatai szerint ugyanis egy webshopban azért nem vásárolnak a látogatók, mert valamilyen kérdésükre nem kaptak választ. Az információszerzést segítik a jó termékleírások és termékfotók.