Korán bevásárolnának a fogyasztók az ünnepekre

kutatás

Egy új Oracle Retail fogyasztói kutatás kimutatta, hogy a vásárlók attól tartanak, hogy az ellátási lánc és a szállítás késedelmei tönkretehetik az ünnepi ajándékozást. Erre válaszul az európaiak 39 százaléka már megkezdte az ünnepi vásárlást, vagy a szokásosnál korábban tervezi azt. A megkérdezettek 14 százaléka még többet is hajlandó fizetni a gyorsabb vagy garantált szállításért, 16 százalék pedig több ajándékot tervez rendelni arra az esetre, ha egyes termékek késnének vagy nem érkeznének meg. Az ezredfordulósok esetében ezek a számok 19 százalékra, illetve 24 százalékra emelkednek.

Mások könnyebb utat választanak: az emberek 29%-a (különösen az ezredfordulósok, 37%) jelezte, hogy idén több ajándékkártyát fog vásárolni. És sokan tervezik, hogy kihasználják a Black Friday árengedményeket – 43%-uk tervezi, hogy a leárazásokon vásárolja meg az ajándékot.

„Amint azt a hírekben látjuk, az ellátási lánc problémái globálisan jelen vannak. Ettől függetlenül a fogyasztók továbbra is az alapján értékelik majd a kiskereskedőket, hogy képesek-e teljesíteni kívánságlistájukat az ünnepi szezonban” – mondta Mike Webster, az Oracle Retail vezető alelnöke és általános igazgatója. „Az elszámoltathatóság lesz a játék neve. A kiskereskedőknek pontos információval kell rendelkezniük a készleteikről, reális ütemtervvel a teljesítésekre vonatkozóan, és egyértelműen kell kommunikálniuk a vásárlókkal a rendelési és szállítási folyamatok során. Az átláthatóság és pontos végrehajtás révén a kiskereskedők elnyerhetik vásárlóik bizalmát, és megteremthetik a jövőbeli hűség lehetőségét.”

Ellátási lánc gondok

Az ajándékozók attól tartanak, hogy a kiválasztott termékek nem fognak rendelkezésre állni, vagy túl sokáig tart, amíg megérkeznek:

A válaszadók 19%-a aggódik amiatt, hogy a kívánt termékek drágábbak lesznek a hiány miatt.

16% aggódik amiatt, hogy a kívánt termékek nem lesznek elérhetők.

13% aggódik amiatt, hogy a barátok és a családtagok csalódni fognak, mert nem kapják meg a kívánt ajándékot.

Késve a karácsonyfa alá

A válaszadók 64 százaléka házhoz szállíttatja majd az ajándékokat, de sokan aggódnak amiatt, hogy a szállítási idő nem felel meg az elvárásaiknak, és késni fog – ha egyáltalán megérkezik. Aggályaik enyhítése érdekében a válaszadók 62%-a szerint nagyon fontos a szállítási állapot részletes nyomon követése.

A válaszadók 36%-a szerint a gyors szállítás határozza meg, hogy kitől rendelnek.

33% aggódik, hogy az ajándékok a vártnál később érkeznek meg.

26% aggódik, hogy az ajándékok egyáltalán nem érkeznek meg.

Súlyosbítja a helyzetet, hogy még ha a csomag végül el is jut a célállomásra, az emberek 19%-a attól tart, hogy a kiszállítás során vagy a postaládából, ajtó elől lába kél.

Készleten vagy sem

A kihívások ellenére az, hogy a vásárlók hozzájuthatnak-e a kívánt termékekhez, döntő tényező lesz abban, hogy a vásárlók hogyan ítélik meg a kiskereskedőket ebben a szezonban:

31% egyetért azzal, hogy a készleten nem kapható termékek rossz vásárlási élményt jelentenek.

37% azt állítja, hogy a termékek elérhetősége alapján vonzódnak a márkákhoz/vállalkozásokhoz.

27% nem várja meg, hogy a kiskereskedő újra feltöltse a készleteket, mielőtt máshová megy.

Ajándékkártya a szülőknek

Arra a kérdésre, hogy milyen ajándékokat terveznek többet vásárolni idén, az ajándékkártyák kerültek az első helyre:

29% tervezi, hogy több ajándékkártyát vásárol (a boomerek 34%-a és a nők 30%-a mondta, hogy ők is ezt az ajándékot szeretnék a leginkább kapni).

27% több szépségápolási terméket

23% több divatruházatot tervez vásárolni

22% több lábbelit